یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اولین جشنواره کشوری خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان با حضور مقامات کشوری، استانی و خیرین مدرسه ساز عصر پنج‌شنبه در تهران برگزار شد.
جشنواره کشوری خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان در تهران برگزار شدبه گزارش خبرنگار یافته، این جشنواره با هدف اشاعه فرهنگ مشارکت مردمی در امر مدرسه‌سازی به خصوص مناطق کپر‌نشین و شبه کپرنشین، تکریم و تجلیل خیرین مدرسه‌ساز و معرفی خدمات و فعالیت‌های خیرین دهم اردیبهشت از ساعت 18 تا 21 در محل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور واقع در تهران- خیابان شریعتی- کوچه میرزاپور برگزار گردید.
در این جشنواره جمعی از مقامات کشوری، استانی، خیرین مدرسه‌ساز و لرستانی‌های مقیم مرکز از جمله هوشنگ بازوند استاندار لرستان، محمد اصلانی معاون امور عمرانی استانداری لرستان، گودرز کریمی‌فر مدیر کل آموزش و پرورش لرستان،‌ محمد چگني مدير كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس لرستان، محمدرضا حافظی رییس لرستانی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، سید علي‌محمد رضوي ریيس مجمع خيّرين مدرسه‌ساز استان لرستان، مرتضی رئيسي رياست سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور، احمد صافی مشاور وزیر و رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش کشور، اسماعیل دوستی عضو لرستانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد چگنی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان،  مسعود بهرام‌نژاد مدیر كل حوزه استاندار لرستان، اميرحسين برجي مدير آموزش و پرورش استثنايي لرستان، مدیران موسسه خیرین مهر گیتی، جمعی از اعضاء هیات مدیره انجمن لرستانی‌های مقیم تهران و ... حضور داشتند.
 
تکمیل عملیات جاری نیازمند 725 میلیارد ریال اعتبار است
ریيس مجمع خيّرين مدرسه‌ساز استان لرستان اولین سخنران این مراسم بود. رضوي ضمن تقدیر و تشکر از اعضای محمع و حاضرین از نیکوکاران خواست به انجمن بپیوندند و آن‌ها را در اجرای برنامه‌هایشان یاری دهند.
سید علي‌محمد رضوي سپس به ارائه گزارش عملکرد مجمع خيّرين مدرسه‌ساز استان لرستان پرداخت و گفت: با همکاری نهادهای مربوطه از بدو تاسیس تا کنون با جذب 823 نفر خیر مدرسه‌ساز، 187 پروژه شامل 803 کلاس در مناطق مختلف لرستان ساخته شده است.
رضوي سپس به بیان نیازهای آموزشی مناطق لرستان پرداخت و گفت: ما نیاز به ساخت 81 پروژه دیگر در قالب 500 کلاس داریم که تکمیل این حجم از عملیات نیازمند 725 میلیارد ریال نقدینگی است.
ریيس مجمع خيّرين مدرسه‌ساز استان لرستان در پایان اظهار امیدواری کرد که با همت خیرین و مسوولان استانی و کشوری، ساخت این مدارس محقق شود و از استاندار لرستان درخواست کرد برای تامین اعتبار مبلغ 13 میلیارد تومان بخش استانی این طرح‌ها مساعدت لازم را به عمل آورد.
 
بانک‌ها در امر مدرسه‌سازی مشارکت خواهند کرد
جشنواره کشوری خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان در تهران برگزار شداستاندار لرستان سخنران بعدی مراسم بود؛ وی از بانیان و خیرین مدرسه‌ساز کشور و استان و مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی استان، بابت خدمات انجام شده و اشاعه فرهنگ مهرورزی تشکر کرد.
هوشنگ بازوند با اشاره به بودجه‌های سنوات گذشته و سال‌جاری استان لرستان تاکید کرد: اعتبار طرح‌های عمرانی کشور در سال 93 حدود 15درصد نسبت به سال 92 کاهش داشت، اما ما در بخش آموزش و پرورش نه تنها این 15درصد کاهش را اعمال نکردیم، بلکه 5 درصد هم به آن اضافه کردیم.
وی با اعلام اینکه تقسیم اعتبارات شامل بخش استانی و کشوری است تاکید کرد: مصمم هستیم بودجه استانی بخش ساخت و نوسازی مدارس را در سال 94 تا 25 درصد افزایش دهیم و قول می‌دهیم حدود 23 میلیاردتومان به امر مدرسه سازی اختصاص دهیم.
بازوند در بخشی از سخنانش به مشارکت بانک‌ها در ساخت مدارس اشاره کرد و گفت: بانک‌های استان را موظف کرده‌ایم تا هرکدام وظیفه ساخت یک مدرسه را به عهده بگیرند و از طریق این بانک‌ها حدود 15 مدرسه در مناطق مختلف لرستان ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید.
استاندار لرستان اضافه کرد: از طریق بنیاد برکت نیز 11 مدرسه و 5 مسجد در مناطق مختلف استان ساخته خواهد شد.
 
افتخارم این است که یک خیر لرستانی هستم
جشنواره کشوری خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان در تهران برگزار شد رییس لرستانی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور سخنران بعدی مراسم بود.
حافظی ضمن عرض تشکر و خیر مقدم خدمت همه حضار به تشریح فعالیت 17 ساله جامعه خیرین مدرسه ساز کشور پرداخت و گفت: ظرف 17 سال گذشته تعداد خیرین مدرسه‌ساز کشور به حدود 600 هزار نفر در داخل کشور رسیده است که این نشان از ترویج و گسترش این فرهنگ نیک در بین اقشار مختلف مردم دارد.
محمدرضا حافظی به معرفی چند نفر از خیرین ارزنده کشور پرداخت و گفت: راه سازندگی یک راه خدایی است و فرد خیر با خدا معامله کرده است.
حافظی به بیان خاطرات ملاقاتش با مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب عقیده داشتند که تشکیل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در بعد از انقلاب یک پدیده بسیار مبارک بوده است.
رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با افتخار از لرستانی بودنش سخن گفت و اضافه کرد: سال قبل در کنگره جهانی یونسکو در توکیو حضور داشتیم و در این کنگره به دنیا اعلام کردیم که ایران مهد فرهنگ، تمدن و مهرورزی است.
وی در پایان از همه مقامات و مسوولان، خیرین مدرسه‌ساز کشور و استان لرستان تقدیر و تشکر کرد.
 

حواشی مراسم:
- مراسم راس ساعت 18 با پخش تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
-  اجرای مراسم را فریبا علومی‌یزدی  و مسعود بهرام‌نژاد به عهده داشتند.
-  به رغم دعوت قبلی، هیچ‌یک از نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی در این جشنواره حضور نیافتند.
-  در جریان مراسم، مجریان برنامه برگ‌های حاوی کمک‌های خیرین را که شامل نوع و مبلغ کمک بود، به اطلاع حاضرین می‌رساندند.
-  اجرای گروه سرود دانش‌آموزی "شهداي ولایت" از دیگر برنامه‌های این مراسم یود که اجرای گروه با استقبال مواجه شد.
-  مسعود بهرام‌نژاد مدیر كل حوزه استاندار نیز از تشکیل محمع راهبردی استان لرستان خبر داد و همه خیرین را برای همکاری با این مجمع دعوت کرد.
-  اعضای گروه موسیقی تال با فرج علی‌پور‌(خواننده و کمانچه)، مسلم علی‌پور‌(کمانچه)، میلاد علی‌پور (تار) و بابک پیمانی(سازهای کوبه‌ای) نیز در مراسم حاضر بودند و به هنر‌نمایی پرداختند؛ اجرای قطعات خاطره انگیز لری، لکی و بختیاری این گروه با استقبال حاضرین مواجه شد.
- پخش کلیپ "تندیس مهربانی"، یکی از بخش‌های برنامه بود که به موضوع کمک به مناطق محروم و به ویژه مدارس کودکان استثنایی می‌پرداخت.
-  زهرا گیتی‌نژاد مدیر موسسه خیریه مهرگیتی نیز در مراسم حاضر بود و در بخش انتهایی به معرفی این موسسه پرداخت و گفت:  موسسه خیریه مهرگیتی با مجوز رسمی از وزارت کشور و با سابقه هشت سال فعالیت نیکوکارانه و ساخت 114 مدرسه و تحت پوشش قرار دادن حمایت از تحصیل  800 دانش آموز مستعد نیازمند مناطق محروم کشور، در نظر دارد برای دانش‌آموزانی که بین محل زندگی و مدرسه‌شان رودخانه‌ای قرار دارد و آن‌ها مجبورند برای عبور و مرور به مدرسه از وسیله ناایمن و نامطمئنی استفاده کنند که خطرات جانی برای ایشان در پی دارد، پلی بسازد بنام پل دانش. وی تاکید کرد که به همین منظور کمپینی تشکیل شده به نام  "دست خوبت را به دست من بده" و از خیرین خواست به این کمپین بپیوندند.
- در حاشیه برگزاری جشنواره با کمک آموزش وپرورش استثنایی و عشایری استان لرستان نمایش‌گاهی از نیازمندی‌ها و وضعیت آموزشگاه‌های این ادارات به نمایش گذاشته شد و حاضزین، خیرین و نیکوکاران علاقه‌مند به کمک در این مناطق با مراجعه به این نمایشگاه اطلاعات لازم راکسب کردندند.
-  مراسم راس ساعت 21 با صرف شام به پایان رسید.

جشنواره کشوری خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان در تهران برگزار شد
جشنواره کشوری خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان در تهران برگزار شد

جشنواره کشوری خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان در تهران برگزار شد
جشنواره کشوری خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان در تهران برگزار شد

گزارش: عبدالرضا قاسمی / یافته - تهران

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1394-02-11 07:23
سپاس از یافته آنلاین و فاسمی بزرگوار. گزارش جامع بود
نقل قول کردن
#2 علی 1394-02-14 14:23
مراسم دیدار با پدران آسمانی به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کوهدشت، با حضور روشنی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و شهردار شهرستان کوهدشت و جمعی از مسئولین محلی این شهرستان در محل گلزار شهدای کوهدشت برگزار شد.
نقل قول کردن
#3 سبحان امرایی 1394-03-14 09:44
سلام اگه میشه عکس یا فیلم اجرای گروه سرود شهدای ولایت رو برام ایمیل کنید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا