یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با حضور مهتاب كرامتي هنرمند شهير كشورمان دوازدهمین کتابخانه گويا(صوتي) براي كمك به نابینایان و كم‌بينايان كشور در بروجرد راه‌اندازی شد.
با حضور هنرمند مشهور، کتابخانه نابینایان در بروجرد راه‌اندازی شد + عكسبه گزارش يافته، مراسم افتتاح دوازدهمین کتابخانه گویا در شهر بروجرد با حضور جمعی از مدیران استان، انجمن نابینایان کشور، موسسه عصای سفید، انجمن خزانه و سفیر کمپین کودکان امید برگزار شد.
مهتاب کرامتی سفیر کمپین کودکان امید در ایران در حاشیه افتتاح این کتابخانه اظهار داشت: در سال جاری بیش‌تر زمان خود را در کمپین به ساخت و ساز و تجهیز کتابخانه‌ها تخصیص دادیم ولی سال آینده میلادی تحقیقات بیش‌تری در خصوص نقش کتابخانه‌ها در افزایش امید کودکان نابینا داریم.
وی افزود: فراهم کردن امکانات آموزشی و تحصیلی برای همه کودکان وظیفه ماست و نباید اجازه دهیم هیچ کمبودی مانع رشد آن‌ها شود.
سفیر کمپین کودکان امید در ایران پروژه کتابخانه گویای کودکان امید را یکی از موفق ترین برنامه‌های مسوولیت اجتماعی سازمانها در ایران دانست و گفت: در ساخت این کتابخانه‌ها شرایطی فراهم شده تا کودکان نابینا و کم‌بینا بتوانند در بهترین شرایط مطالعه کنند.
وی عنوان کرد: زمانی که به من پیشنهاد شد سفیر کمپین امید باشم چیزی که برایم جذاب بود، مطابقت تفکر و عملکرد و کاردهای این کمپین با یونیسف بود.
کرامتی عنوان کرد: یونیسف اعتقاد دارد که باید رشد و آموزش همسان برای همه کودکان فراهم شود و کمپین کودکان امید نیز در این راستا کتابخانه‌های گویا را تشکیل داده است
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان  در آیین گفت: نابینایان سرشار از استعداد هستند و باید زمینه شکوفایی این استعدادها فراهم شود و انجام هر حرکتی برای افراد روشندل و کم بینا به مصداق کلمه باقیات صالحات است چون این اقدامات باعث رفع یا کاهش محدودیت‌های این قشر می‌شوند.
امیر فرزامی افتتاح دوازدهمین کتابخانه گویای کشور در کتابخانه علامه شهیدی بروجرد را گامی مثبت تلقی کرد و اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته و توجه ویژه استانداری بودجه قابل توجهی برای تجهیز نخستین کتابخاته دیجیتال برای افراد بینا در استان لرستان در نظر گرفته شده است که مبلغی از آن در کتابخانه مرکزی استان برای ایجاد کتابخانه نابینایان هزینه می‌شود.
در این مراسم  علی‌اکبر جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان ایران گفت: هزینه‌های رفت‌وآمد برای کودکان نابینا مانعی برای حضور در فضای کتابخانه‌های گویا نخواهد بود و از این به بعد شرکت سامسونگ این هزینه‎ها را پرداخت خواهد کرد و همچنین جمالی از ابلاغ بخش‌نامه‌ای به مدارس استثنایی برای اختصاص زمانی حدود 3 الی 4 ساعت در هفته برای مطالعه کتاب در کتابخانه‌های گویا خبر داد و گفت: با این بخش‌نامه و کمک سامسونگ برای تامین هزینه‌های رفت‌و‌آمد، کودکان نابینا و کم‌بینا به راحتی می‌توانند از کتاب‌‌های ارزشمند این مجموعه بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: تا به حال 550 کتاب برای کودکان نابینا و کم‌بینا آماده شده است و 400 عنوان کتاب جدید نیز به دعوت خانم مهتاب کرامتی، سفیر کمپین کودکان امید توسط داوطلبان ضبط شده ‌است که در گنجینه این 12 کتابخانه قرار خواهد گرفت.
در این مراسم نادر قربانی مدیرکل امور امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان نیز با تشکر از شرکت سامسونگ، این اقدام فرهنگی را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق شعار سال 1393 با عنوان قتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهانی دانست و گفت: امیدواریم این اقدام مفید در دیگر شهرهای استان لرستان نیز اجرا شود چرا که همه نابینایان باید از حقوق شهروندی خود که دسترسی به اطلاعات و دانش است بهره‌مند شوند.
مینو یثربی مدیر کل مرکز توانبخشی خزانه نیز به عنوان یکی از بانیان افتتاح این کتابخانه‌ها، از استقبال عموم مردم از طرح ضبط کتاب صوتی خبر داد و گفت: حدود دو هزار و 227 نفر برای ضبط کتاب‌های صوتی داوطلب شده‌اند. طی چند هفته گذشته سه استودیو در تهران به طور تمام‌وقت مشغول ضبط صدای داوطلبان بوده‌اند و قرار است برنامه ضبط این کتاب‌ها در سال آینده نیز ادامه داشته باشد تا همه داوطلبان بتوانند به پربارتر شدن این کتابخانه‎ها کمک کنند.
قابل ذکر است کتابخانه گویا با هدف بهبود کیفیت آموزش و تسهیل فعالیت‌های آموزشی برای کودکان نابینا و کم‌بینا راه‌اندازی شده است.
این پروژه کتابخانه گویا از سوی شرکت سامسونگ راه‌اندازی و با مشارکت ادارات کل کتابخانه های عمومی و بهزیستی لرستان؛ انجمن خزانه و موسسه عصای سفید در کتابخانه علامه شهیدی بروجرد به اجرا درآمده است. همچنین کتابخانه گویا تا به حال در 12 شهر ایران چون بندرعباس، کاشان، زنجان، سنندج، ارومیه، ارسنجان، زاهدان، گرگان، اهواز، کرمانشاه، بیرجند و بروجرد راه‌اندازی شده است.
 
با حضور هنرمند مشهور، کتابخانه نابینایان در بروجرد راه‌اندازی شد + عكس
با حضور هنرمند مشهور، کتابخانه نابینایان در بروجرد راه‌اندازی شد + عكس
با حضور هنرمند مشهور، کتابخانه نابینایان در بروجرد راه‌اندازی شد + عكس

 

دیدگاه‌ها  

#1 علم 1393-10-07 13:10
و باز هم بروجرد مظلوم ؟!
نقل قول کردن
#2 گودرزی 1393-10-07 14:13
به نقل از علم:
و باز هم بروجرد مظلوم ؟!

انقدر مظلوم است که شرکت کره ای سامسونگ برایش زیرساخت ایجاد می کند اما استان لرستان خیر
نقل قول کردن
#3 لرستان 1393-10-08 09:45
بروجرد کجاش مظلومه!!!!!!!!! !!!!!!!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا