یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عصر روز شنبه نوزدهم مهرماه، جشنواره "هفته فرهنگی لرستان" با حضور شهردار خرم‌آباد‌، معاون استاندار و جمعی از مقامات و هنرمندان این استان در نگارخانه‌های تابستان، بهار، نامی و فضای بیرونی خانه هنرمندان تهران آغاز شد.

گزارش تصویری استقبال از افتتاحیه هفته فرهنگی لرستان در تهران + حواشیبه گزارش خبرنگار يافته، این هفته فرهنگی با هدف شناساندن ظرفیت‌های مختلف هنری، فرهنگی، گردشگری، کشاورزی، تاریخی و صنعتی لرستان در فضاهای مختلف پارک ایران‌شهر و خانه هنرمندان ایران به يك هفته برگزار می‌شود.

این برنامه را شهرداری خرم‏آباد با همکاری شهرداری تهران به خصوص شهرداری‌های مناطق 6 و 19 و خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کند.

در این هفته 50 غرفه هنری، 20 غرفه اداری، 3 نمایشگاه معرفی سرداران شهید لرستان، مفاخر لرستانی و آثار هنرمندان این استان در این هفته در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته ‏شود.

برای برگزاری این هفته، برنامه‌هایی مانند نشست‌هایی در خصوص زبان لری، از متل تا رمان درباره ادبیات بومی قوم لر، شب شعر لری، تاریخ لرستان از ایلام تا پارینه سنگی و ... تدارک دیده شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر و خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

 قابل ذكر است هفته فرهنگی لرستان تا 26 مهرماه ادامه خواهد داشت.

حواشی:

برنامه هم‌زمان با اذان مغرب با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم و پخش سرود ملی ایران آغاز شد.

در این مراسم بسیاری از مقامات استانی و کشوری از جمله علی کورانی‌فر معاون استاندار لرستان، حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران،  رضا نثاری شهردار لرستانی منطقه 19 تهران، شهرام گیل‌آبادی رئیس لرستانی مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری تهران، اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران‌، سید ابراهیم موسوی‌نژاد رییس هیات مدیره انجمن لرستانی‌های مقیم تهران و اعضای هیات مدیره اين انجمن و ...  شرکت داشتند.

خیر مقدم و سخنرانی محمد مهرابی شهردار خرم‌آباد اولین بخش برنامه بود؛ بعد از شهردار خرم‌آباد نوبت به حجت‌الاسلام حسینی مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران رسید که سخنانی در خصوص اقدامات شهرداری تهران برای برگزاری این برنامه بیان کرد.

سید مصطفی سعیدی نقال برجسته ایران‌زمین که اهل بروجرد است در بخش بعدی برنامه نقاله‌خوانی کرد که با استقبال حاضرین مواجه شد.

علی کورانی‌فر، شهرام گیل‌آبادی و سید ابراهیم موسوی‌نژاد دیگر سخنرانان این برنامه بودند.

اجرای موسیقی بختیاری با خوانندگی مهران پازیار و حرکات آیینی و نمایشی بختیاری بخش دیگر برنامه بود.

در بخش پایانی برنامه "فرج علی‌پور" نوازنده چیره‌دست کمانچه‌، خواننده و نغمه‌پرداز لرستانی همراه با مسلم و میلاد علی‌پور، وحید خسروی و بابک پیمانی قطعات زیبایی از موسیقی محلی را برای حاضرین اجرا کردند که به شدت مورد استقبال و تشویق قرار گرفت.

این مراسم ساعت 20 خاتمه یافت.

تصاویر مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی لرستان:
گزارش تصویری استقبال از افتتاحیه هفته فرهنگی لرستان در تهران + حواشی

گزارش تصویری استقبال از افتتاحیه هفته فرهنگی لرستان در تهران + حواشی

افتتاحیه هفته فرهنگی لرستان در تهران-یافته
افتتاحیه هفته فرهنگی لرستان در تهران-یافته
افتتاحیه هفته فرهنگی لرستان در تهران-یافته
محمد مهرابی شهردار خرم آباد -افتتاحیه هفته فرهنگی لرستان در تهران-یافته
افتتاحیه هفته فرهنگی لرستان در تهران-یافته
شهرام گیل‌آبادی رئیس لرستانی مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری تهران
افتتاحیه هفته فرهنگی لرستان در تهران
علی کورانی‌فر معاون استانداری لرستان
اجرای فرج علیپور - هفته فرهنگی لرستان

عکس : امیررضا قاسمی

خبر: عبدالرضا قاسمی/ تهران




دیدگاه‌ها  

#1 بیتا 1393-11-13 22:16
خیلی خوب بود :D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا