یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گزارش تصويري تجلیل از هوشنگ رئوف شاعر لرستانی در تهراننشست تجلیل و بررسی آثار استاد هوشنگ رئوف شاعر معاصر لرستاني در تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار یافته، این نشست به همت انجمن پریسکه‌سرایان ایران و شهرداری تهران (سرای محله اوین) در روز پنج‌شنبه بیستم شهریورماه 93 ساعت 17 تا 20 با حضور اساتید و علاقه‌مندان به شعر و ادبیات فارسی، جمعی از هنرمندان، وبلاگ‌نویسان و فرهیختگان در سرای محله اوین تهران برگزار گردید.
همچنین در این مراسم محمدحسین بازگیر مدیر لرستانی محیط زیست تهران، پرویز کرباسی نایب‌رییس اتاق بازرگانی "ایران– آفریقا"، سیدابراهیم موسوی‌نژاد رییس انجمن لرستانی‌های مقیم مرکز به همراه گروهی از اعضاء انجمن لرستانی‌ها، احمد فکری، مسلم سرلک و خانم تفکری مسوولان و مدیران سرای محله اوین حضور داشتند.
جلسه با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم و پخش سرود ملی ایران آغاز شد. سخنرانی علی‌رضا بهرهی رئيس انجمن پریسکه‌سرایان ایران، بخش ابتدایی برنامه را تشکیل داد.
سخنرانی کوتاه اما دل‌نشین استاد رئوف زینت‌بخش قسمت بعدی مراسم بود. وي سخنان خود را با سپاسگزاری از بانیان این مراسم و حضار آغاز نمود.
رئوف با اشاره به زندگی پر‌تلاطم خود گفت: امروز اگر زبانی هنری و عاطفی دارم، بر می‌گردد به کودکی‌ام که در شکل‌گیری این زبان بی‌دخیل نبوده است‌.
وی افزود: 9 سالگی در جمع همسایگان کتاب‌خوانی می‌کردم و اولین کتابی که باب آشنایی من را با کتاب‌خوانی آشنا کرد "امیر ارسلان" بود و به دنبال آن در سن 11 سالگی رسماً کارگر چاپخانه شده و با دنیا و فضای بزرگ‌تری از ادبیات آشنا گرديدم و کتاب، مونس نیازهای سرکوب شده‌ي دوران کودکی و نوجوانی‌ام شد.
اين شاعر نوپرداز لرستاني در ادامه بیان داشت: سال 53 اولین کتابم به نام "سفره خورشید" توسط انتشارات نیما در تهران چاپ و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت؛ کتاب دوم سال 55  به نام "چمری" مجوز چاپ نگرفت و در ادامه از انتشار کتاب منصرف شدم و همکاری متعددم با نشریات محلی و کشوری ادامه داشت و آثارم منتشر می‌شد تا این‌که سال گذشته از میان 8 مجموعه آماده انتشار، 4 مجموعه "جنون آب"، "ناز گلو خوانده‌ای"، "دو حنجره آواز" و "نبض گلوی تاک" را منتشر کردم که در نمایشگاه کتاب امسال كشور عرضه شد.
رئوف تصريح كرد: آشنایی با شعر پریسکه، به سبب حضور تک‌بیت‌های لری در حافظه‌ام بود که ارتباط تنگاتنگی بین این تک‌بیت‌ها و شعر پریسکه احساس می‌کردم.
وي سپس سخنان خود را با خواندن چند شعر کوتاه پریسکه و شعر آزاد پایان داد.
در ادامه، سخنرانی بزرگانی چون؛ عابدین پاپی منتقد لرستانی، سید ابراهیم موسوی‌نژاد رییس انجمن لرستانی‌های مقیم تهران و خانم دکتر تفکری عضو هیات امنای سرای محله اوین زینت‌بخش مراسم بود.
در بخش دیگری از مراسم "مهران غضنفری" خواننده، نوازنده و نغمه‌پرداز لرستانی به اجرای زنده موسیقی و ترانه‌های لری پرداخت که مورد توجه و تشويق حضار قرار گرفت.
نشست تجلیل و بررسی آثار استاد هوشنگ رئوف با شعر‌خوانی شاعران معاصر، افسانه راز، سید عبدالله جنت، اعظم اکبری، شوکت مستطاب، المیرا اسمی،( آیدا, آلما و هدیه آمان)، علی شرافت (‌دبیر انجمن شعر الف)، آرش سیستانی، نوید فلاحی، داریوش شجاعی‌اسدي(شاعر لرستاني)، محمد علی‌پور، رضا محبی و ...  به پایان رسید و هدایایی نیز توسط انجمن پریسکه‌سرایان ایران، انجمن لرستانی‌های مقیم تهران و همچنین وبلاگ‌نویسان لرستانی به هوشنگ رئوف تقدیم شد.

گزارش تصویری تجلیل و بررسی آثار شاعر معاصر استاد هوشنگ رئوف

تجلیل و بررسی آثار شاعر معاصر استاد هوشنگ رئوف
تجلیل و بررسی آثار شاعر معاصر استاد هوشنگ رئوف - عابدین پاپی منتقد لرستانی
تجلیل و بررسی آثار شاعر معاصر استاد هوشنگ رئوف

گزارش تصويري: تجلیل از شاعر لرستانی در تهران

گزارش تصويري تجلیل از شاعر لرستانی در تهران

گزارش تصويري تجلیل از شاعر لرستانی در تهران

گزارش تصويري تجلیل از شاعر لرستانی در تهران

گزارش تصويري تجلیل از شاعر لرستانی در تهران

گزارش تصويري تجلیل از شاعر لرستانی در تهران

خبر: عبدالرضا قاسمي
عكس: اميررضا قاسمي
پايگاه خبري يافته/ تهران


دیدگاه‌ها  

#1 هوشنگ رئوف 1393-06-22 10:39
سلام / سپاس از محبت شما دوستان عزیزم در پایگاه خبری یافته .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا