یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برج میلاد تهران در شب‎های گرم تابستان مصادف با ایام ماه مبارک رمضان میزبان شهروندان تهرانی است.

به گزارش یافته، جشنواره رمضان برج میلاد تهران که از هفتم تیرماه در بلندترین برج کشور آغاز شده تا 10 مرداد و از ساعت 18 بعدازظهر تا 2 بامداد، با برنامه‌های مختلف میزبان پایتخت‌نشینان است.

حدود 200 غرفه با حضور 400 اپراتور، از ساعاتی پیش از افطار فعالیت خود را آغاز کرده و برنامه‌های متنوع تا نزدیک سحر ادامه خواهد داشت، سال گذشته غرفه‌های فعال در جشن رمضان حدود 100 غرفه بود.

ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی به‌گونه‌ای طراحی‌شده که از کودکان تا بزرگ‌سالان یک خانواده می‌توانند از برنامه‌ها استفاده کنند.

در قالب این برنامه‌ها سه محور سبک مدیریت تغییرات فرهنگی، هویت وزندگی در نظر گرفته شده که بر این اساس سبک زندگی به دو مقوله زیست شهری و رفتار شهروندی، هویت به سه مقوله هویت بومی، دینی و انقلابی و مدیریت تغییرات فرهنگی به دو حوزه رسانه‌های جدید و شبه فرقه‌های جدید و نوظهور می‌پردازد.

در بخش سبک زندگی به شش موضوع پرداخته می‌شود که ازجمله آن‌ها ارائه سرگرمی‌های مذهبی خانواده محور، لباس‌های ایرانی، فعالیت چایخانه سنتی ایرانی-اسلامی، غرفه رسانه‌های جدید و همچنین غرفه طب سنتی اسلامی و عطاری ایرانی است.

تعداد 10 غرفه با انجمن‌های خیریه حامی کودکان یتیم، 15 غرفه برای سوغات استان‌ها، 6 غرفه به ایستگاه غذاهای ایرانی و شش غرفه به افطاری‌های ساده اختصاص پیدا کرده است.

بخش دیگر برنامه‌های ویژه ماه رمضان، ایستگاه تفریحات، سرگرمی و ورزش است و حدود 20 غرفه برای کودکان و نوجوانان با برنامه‌هایی نظیر سفال، پخت نان، خمیربازی تئاتر عروسکی، کارناوال کودک، ایستگاه کودکان دیروز، با استفاده از روحانیونی که دوره‌های نمایش خلاق دیده‌اند و می‌توانند ارتباط بهتری با کودکان برقرار کنند،‌ مهیا شده است.

قریب 10 غرفه نیز به آیین‌های عشایری ایرانیان اختصاص یافته و موسیقی محلی و عشایر ایران در این شب‌ها میزبان تهرانی‌هاست، نکته قابل توجه این که از گروه‌های فرهنگی و عشایری لرستان هیچ نماینده‌ای در جشنواره حضور ندارد.

در بخش بین‌الملل، رمضان میراث مسلمانان در نظر گرفته شده که 10 کشور ازجمله لبنان، مالزی، ژاپن، سوریه، فلسطین، قرقیزستان و ترکیه در آن شرکت دارند.

بخش ویژه اطعام ایتام تهرانی که توسط خیرین تهرانی ساماندهی شده هر شب میزبان این کودکان است. همچنین هر شب به مهمانان افطاری داده می‌شود.

قرار است برای میلاد امام حسن مجتبی بزرگ‌ترین سفره افطاری هیئت‌های زنانه تهران مهیا گردد.

شب‌های احیا برج میلاد تعطیل خواهد بود.

تعداد بسیاری از شهروندان به همراه خانواده‌هایشان تا پاسی از شب در یادمان ملی ایرانیان حضور دارند و از برنامه‌های متنوع جشنواره رمضان مختلف استفاده می‌کنند.

در روزهای پایانی هفته، ترافیک سنگینی در مسیرهای ورودی و خروجی برج حاکم است.

شایسته بود هم‎زمان با این ایام مبارک، شهرداری‎های مختلف شهرهای لرستان نیز با هم‎کاری نهادی فرهنگی، برنامه‎های مشابه‎ای برای هم استانی‎ها در سطح بوستان‎های هر شهر تدارک می‎دیدند.

قابل ذکر است برج میلاد تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۸ تا ۲ بامداد میزبان شهروندان، گردش‎گران و مسافران پایتخت است.

گزارش تصویری جشنواره رمضان برج میلاد تهران

 جشنواره رمضان برج میلاد تهران  - یافته

 جشنواره رمضان برج میلاد تهران  - یافته

 جشنواره رمضان برج میلاد تهران  - یافته

 جشنواره رمضان برج میلاد تهران - یافته

 جشنواره رمضان برج میلاد تهران - یافته

 جشنواره رمضان برج میلاد تهران - یافته

 جشنواره رمضان برج میلاد تهران - یافته

 جشنواره رمضان برج میلاد تهران  - یافته

 

گزارش: عبدالرضا قاسمی/ تهران

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 بختیاری نژاد 1393-04-19 12:19
درود بر آقای قاسمی عزیز و خبرگزاری یافته
لرها ترسیده اند روزه اشان خراب شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا