یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حواشي حضور لرستاني‌هاي مقيم تهران بر مزار شهردار ساكي/ انجمن لرستانی‌ها غایب بزرگ مراسم!شماري از لرستاني‌هاي مقيم تهران در سال‌روز درگذشت زنده‌ياد علي‌محمد ساكي شهردار خدوم خرم‌آباد بر مزار وي واقع در بهشت‌زهرای تهران حضور يافتند.

به گزارش يافته، از ساعت 10 صبح پنج‌شنبه 22 خردادماه 30 نفر از لرستاني‌هاي قدرشناس با حضور بر مزار بزرگ‌مرد خدومي كه در عمران و آباداني ديارش مجدانه كوشيد، گرد هم آمدند و با قرائت فاتحه و نثار گل، ياد و خاطره‌اش را گرامي داشتند.

در این آیین جمعی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی  از جمله ايرج كاظمي محقق و پژوهشگر لرستاني‌، مهندس نصرت‌الله والی‌زاده دوست و همکار مرحوم ساکی، سيد یدالله ستوده مدیر انتشارات شاپورخواست، داریوش نظری خواننده و شاعر‌، حاج نبی بختیاری‌نژاد فرماندار سابق شهرهای استان لرستان و مرکزی، الهام کریمی شاعر لرستانی، عابد بابك‌بهاروند هنرمند، رضا ساکی‌ روزنامه‌نگار، علی صارمیان روزنامه‌نگار، مسعود فرج‌الهی روزنامه‌نگار، عبدالرضا قاسمی به نمایندگی از پايگاه خبري یافته‌، سعید معتمدی و امیررضا قاسمی از فعالان مجازی و خبرنگاران یافته‌، اعضاء دبیرخانه گل‌ونی(‌آقایان میرعلی رادکیش‌ساکی‌، رضا ساکی و  خانم‌ها مرادی، میرمجلسی و ساکی) و علاقه‌مندان به این مرد بزرگ در مراسم حضور یافتند.

ابتدا استاد ايرج كاظمي محقق و پژوهشگر لرستاني نيز كه از دوستان صمیمی مرحوم ساكي به شمار مي‌رفت در سخنان کوتاهی به بیان زندگی و خدمات شهردار فقید خرم‌آباد پرداخت.

کاظمی ضمن تشکر از بانیان این مراسم و تأکید بر قدرشناسی مردم خرم‌آباد گفت: ساکی اگر عمر بیشتری داشت قطعاًً یکی از نوادر کشور می‌شد. او خرم‌آباد را از بافت سنتی به یک شهر زیبا تبدیل کرد.

وي اضافه کرد: ساکی در کارهای ادبی نیز حضور فعالی داست و مقالات و  متعددی منتشر کرد، از جمله 4 سفرنامه‌اش که هیچ‌کدام از این کتاب‌ها در سطح کشور یافت نمی‌شود و لازم است مسوولان اقدامی انجام دهند.

سيدیدالله ستوده مدیر انتشارات شاپورخواست خرم‌آباد نیز که در این مراسم حضور داشت به اقدامات انجام‌شده در خصوص تجدید چاپ کتب ایشان اشاره کرد و گفت: حدود 2 سال است که پی‌گیر چاپ مجدد کتب ایشان هستم و آمادگی دارم با هزینه شخصی، کتب این مرحوم را چاپ و منتشر کنم.

عابدین بابك‌بهاروند هنرمند لرستانی حاضر در این مراسم ضمن تاکید بر نقش انجمن لرستانی‌ها مقیم مرکز گفت: همتی لازم است که کارهای فرهنگی مشابه در سطح لرستان و مرکز انجام گیرد و با هم‌دلی و همراهی می‌شود اقدامات فرهنگی مؤثری انجام داد.

داریوش نظری شاعر و خواننده لرستانی نیز با اشاره به خدمات علی‌محمد ساکی گفت: آمادگی دارد که هر ساله برنامه ویژه‌ای را برای این مرد بزرگ تدارک ببینید و در آینده نزدیک نیز برای گرامی‌داشت شهردار فقید خرم‌آباد به اجرای کنسرت در برج میلاد خواهد پرداخت.

نبی بختیاری‌نژاد فرماندار سابق شازند و که از شاگردان زنده‌یاد ساکی بوده است در سخنانی کوتاه از سجایای اخلاقی سخن بر زبان راندند گفت: همیشه برای من این سوال وجود دارد که چرا کارهای ساکی تا این اندازه ماندگار شده و افراد قبل و بعد از او نتوانسته‌اند موجی مشابه ایجاد کنند. او تأکید کرد ما باید امثال ساکی را پرورش دهیم.

رضا ساکی نویسنده و بانی مراسم ضمن اعلام آمادگی برای ادامه کارهای فرهنگی و همچنین گرامی‌داشت علی‌محمد ساکی گفت: آمادگی داریم در مکتب خرم‌آباد یادواره‌ای را شهریورماه سال جاری و در تهران به شهردار خدوم خرم‌آباد اختصاص دهیم.

میرعلی رادکیش‌ساکی از اعضاء دبیرخانه جشنواره گل‌وني ضمن اشاره به نقش هم‌دلی در انجام کارهای عمرانی و فرهنگی گفت: اتصال زنجیره لرستانی‌ها باید در تمام زمینه‌ها شکل گیرد و کمتر از دردها بگوییم و بیشتر به نقاط قوت قوم لر بپردازیم و به فرهیختگان خود افتخار کنیم.

حواشی مراسم:

- گروهی از دختران و زنان حاضر در مراسم با پوشش "گل‌ونی" در این مراسم حاضر شده بودند.

- حاضرین مصرانه درخواست داشتند اقدامات اساسی جهت چاپ مجدد کتاب‌های مرحوم ساکی انجام گیرد.

- داریوش نظری در بخشی از برنامه اشعاری را به زبان لری تقدیم علی‌محمد ساکی کرد.

- متأسفانه هیچ‌یک از اعضاء انجمن لرستانی‌های مقیم مرکز در این مراسم حضور نداشتند و این موضوع مورد اعتراض شدید برخی حاضرین قرار گرفت. انجمن که خود باید بانی چنین مراسمی باشد متاسفانه هیچ اقدام اساسی جهت برگزاری و یا حضور در این مراسم انجام نداد. اگر كساني كه عضو اين انجمن هستند ساكي و امثال ساكي را نمي‌شناسند و براي چنين مراسمي فرصت ندارندف به چه دليل عضو انجمن لرستاني هاي مقيم مركز شده‌اند؟!

- در پایان به ياد مرحوم ساكي، شاخه‌هاي گل حضار روي سنگ مزارش نهاده شد و براي شادي روحش، فاتحه قرائت شد.

گزارش تصويري حضور لرستاني‌هاي مقيم تهران بر مزار شهردار ساكي حضور يافتند

گزارش تصويري حضور لرستاني‌هاي مقيم تهران بر مزار شهردار ساكي حضور يافتند

 

گزارش : عبدالرضا قاسمی / یافته- تهران

 

دیدگاه‌ها  

#1 رایان 1393-03-24 20:59
اسلام چرا از اعضا خانواده ایشان در این مراسم کسی نیست?
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا