یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گزارش تصويري: برگزاری جشنواره لاله‌های واژگون در الیگودرزبه مناسبت هفته زمین پاک، جشنواره لاله‌های واژگون الیگودرز با حضور مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان، تشکل‌های زیست‌محیطی، عشایر و جمع کثیری از علاقه‌مندان به طبیعت در این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش يافته به نقل از روابط عمومي محيط زيست، هر سال در اردی‌بهشت‌ماه دامنه‌کوه‌های سر به فلک کشیده شهرستان الیگودرز شاهد حضور گل‌هايي به نام لاله واژگون است که متاسفانه چند سالی است پراکنش این گونه زیبا به دلایل مختلفی در حال کاهش مي‌باشد.

به همین بهانه و به مناسبت هفته زمین پاک اداره حفاظت محیط زیست شهرستان الیگودرز با حمایت جدی فرماندار این شهرستان و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله منابع طبیعی، ارشاد اسلامی، هلال احمر، نیروی انتظامی، اداره برق و  همچنین سازمان‌های مردم نهاد زیست‌محیطی و با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان به طبیعت و عشایر الیگودرز  به منظور معرفی هر چه بیش‌تر این گونه زیبا و سایر گونه‌های مرتعی منطقه و آشنایی مردم با تنوع زیستی این منطقه و ضرورت و اهمیت حفظ این نعمت الهی اقدام به برگزاری اولین جشنواره لاله‌های واژگون در دشت دالانی شهرستان الیگودرز واقع در بخش ززو ماهرو این شهرستان نمود.

در ابتدای این جشنواره "سيد ولي‌الله رضوی‌نژاد" فرماندار الیگودرز ضمن خیر مقدم به حاضرین بیان داشت: سرمایه الیگودرز منابع طبیعی و محیط زیست غنی آن است و  از همه مردم و دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست که در راه حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی به طور جدی تلاش نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان نیز در این باره گفت: ترنم هوای بهاری‌، زیبایی لاله‌های واژگون و طنین موسیقی اصیل بختیاری در این جشنواره معجونی از عشق به طبیعت‌، فرهنگ و شور اجتماعی آفرید.

"محمدحسين بازگیر" در این جشنواره باشکوه و در در جمع مسوولان، علاقه‌مندان به طبیعت و عشایر شهرستان الیگودرز عنوان نمود: حفظ محیط زیست و تنوع زیستی تکلیف است و همه ما در حفاظت از نعمتی که خداوند به امانت در اختیار مان قرار داده مسوولیم‌.

وي افزود: تنوع زیستی غنی لرستان یکی از ثروت‌های بسیار با اهمیت برای این استان است که می‌تواند نقش محوری در توسعه پایدار این ایفا ‌کند و در این میان نقش جوامع محلی و مشارکت آنان در حفظ طبیعت و تنوع زیستی بی‌بدیل است.

بازگير بيان داشت: عشایر و جوامع محلی را فقط بهره‌بردار طبیعت نمی‌دانیم بلکه آن‌ها را حافظان اصلی طبیعت می‌دانیم‌.

در این مراسم باشکوه برنامه‌های متنوعی از جمله پاک‌سازی طبیعت، شعرخوانی درباره طبیعت‌، برگزاری مسابقه نقاشی و عکاسی با موضوع طبیعت و اهداء جوایز به برندگان آن، توزیع بروشور حاوی نکات و توصیه‌های زیست محیطی، اجرای موسیقی سنتی و سرنا‌نوازی درخصوص طبیعت، اجرای رقص سنتی و آیینی بختیاری و همچنین امضای بیانیه و تعهد‌نامه در خصوص حفاظت از تنوع زیستی و طبیعت اجرا گردید.

گزارش تصويري: برگزاری جشنواره لاله‌های واژگون در الیگودرز

گزارش تصويري: برگزاری جشنواره لاله‌های واژگون در الیگودرز

گزارش تصويري: برگزاری جشنواره لاله‌های واژگون در الیگودرز

گزارش تصويري: برگزاری جشنواره لاله‌های واژگون در الیگودرز

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 محمد کریمی 1394-03-02 13:45
ایول به لرا
فقط الیگودرز
نقل قول کردن
#2 بهزاد بهنامی پور 1395-02-04 17:04
درود برتمامی بختیاری ایران زمین خصوصا الیگودرزی های عزیز
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا