یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کلنگ آغاز عملیات اجرایی مرکز پیشرفته پرتودرمانی و فوق‌تخصصی پیشگیری و درمان سرطان خرم‌آباد -يافتهکلنگ آغاز عملیات اجرایی مرکز پیشرفته پرتودرمانی و فوق‌تخصصی پیش‌گیری و درمان سرطان طی مراسمی با حضور استاندار لرستان، معاون سیاسی، امنیتی استانداری، نماينده مردم خرم‌آباد در مجلس، شهردار خرم‌اباد و برخي ديگر از مسوولان در خرم‌آباد به زمین زده شد.

به گزارش يافته به نقل از روابط عمومی استانداری، این مرکز پیشرفته و تخصصی درمان سرطان به عنوان نخستین مرکز پرتودرمانی و مرکز ارائه خدمات فوق‌تخصصی پیش‌گیری و درمان سرطان در استان لرستان احداث می‌شود.

در مرحله اول احداث این مرکز فوق‌تخصصی درمانی، بخش رادیوتراپی و شیمی درمانی مرتبط با بیماری سرطان ساخته و راه‌اندازی خواهد شد.

بر اساس اعلام مجری طرح، قرارداد مربوط به ساخت مرکز منعقد شده و با توجه به خرید تجهیزات و امکانات پیشرفته و مناسب درمانی موردنیاز‌، این مرکز ظرف 6 ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

بازوند استاندار لرستان در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم خدمت‌رسانی بهینه و مطلوب بهداشتی و درمانی به مردم به ویژه خدمات درمانی تخصصی و پیشرفته، بر تکمیل و راه‌اندازی به موقع و برنامه‌ریزی شده این مرکز تاکید کرد.

اين پروژه در دو فاز طراحي شده كه در فاز يك‌، با توجه به نياز اورژانس استان به وجود مركز راديو‌تراپي‌، اولين دستگاه راديو‌تراپي استان با سرمايه‌اي بالغ بر 50 ميليارد ريال طي 6 ماه آينده راه‌اندازي مي‌شود.

در اين طرح از سازه‌اي خاص با حجم بتن‌ريزي 700 متر مكعب جهت تامين ضخامت استاندارد ديواره‌هاي اتاق در مان با قطر 2.7 متر در اطراف و سقف استفاده مي‌شود كه به تنهايي 5 هزار ميليون ريال هزينه در بر دارد.

فاز دوم پس از اشباع دستگاه راديوتراپي اول با ساخت محل شيمي درماني و نصب و راه‌اندازي دستگاه راديوتراپي دوم و نيز آزمايشگاه ژنتيك و راه‌اندازي مركز كنترل و پيش‌گيري سرطان با سرمايه‌اي بالغ بر 70 تا 80 ميليارد ريال در دستور كار قرار خواهد گرفت.

تصاویر مراسم کلنگ زنی مرکز رادیو تراپی در خرم‌آباد

عملیات ساخت مرکز فوق تخصصی پیشگیری و درمان سرطان در خرم آباد آغاز شد- یافته

تصاویر مراسم کلنگ زنی مرکز رادیو تراپی در خرم‌آباد - یافته

تصاویر مراسم کلنگ زنی مرکز رادیو تراپی در خرم‌آباد - یافته

تصاویر مراسم کلنگ زنی مرکز رادیو تراپی در خرم‌آباد - یافته

 

دیدگاه‌ها  

#1 آزیتا 1393-10-16 19:27
سلام الان دی ماه 93 است اما مرکز رادیوتراپی در لرستامن هنوز احداث نشده.لطفأ پیگیری کنید که کی شروع به کار میکنن.ممنون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا