یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ايرج كاظمي- نشست هیات امنا‌ی خیرین کتاب‌خانه‌ساز لرستان در تهران - يافته

نشست هيات امنا‌ي خيرين كتابخانه‌ساز لرستان در تهران با حضور نمايندگان لرستان در مجلس شوراي اسلامي و شماري از لرستاني‌هاي مقيم مركز جمعه 18 بهمن در محل سالن جلسات كتابخانه مركزي پارك شهر تهران برگزار شد.

به گزارش يافته، اين جلسه با حضور ابراهيم آقا محمدي و ايرج عبدي نمايندگان خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي، قياسي‌ندوشن مدير كل مشاركت‌هاي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور،  محمدجعفر محمدزاده  مشاور امور رسانه‌اي وزير ارشاد، تيمور احمدوند مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي لرستان، محمدكاظم صديق  از خيرين لرستاني، فرشاد سيفي رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر خرم‌آباد، دكتر اميدعلي مسعودي رئيس دپارتمان علوم ارتباطات دانشگاه سوره‌، ايرج كاظمي و هوشنگ بيرانوند از اعضاي هيأت امناي انجمن خيرين كتابخانه‌ساز لرستان و ديگر اعضاي اين انجمن و خيران لرستاني مقيم تهران برگزار شد.

در ابتدا، تيمور احمدوند گزارش مختصري پيرامون وضيعت كتابخانه‌ها ارائه داد.

وي يادآور شد: علي‌رغم اين كه دولت‌هاي گذشته تلاش‌هاي براي پشتيباني از ساخت و توسعه كتابخانه‌ها در استان داشته است اما  به خاطر محدوديت‌هاي اعتباري ساخت برخي پروژه‌هاي كه شروع  آن به 12 سال پيش بر مي‌گردد نتوانسته است به سامان برسد و وضعيت كنوني اين  پروژه‌ها نيز گوياي آن است تا 12 سال ديگر به اين منوال نتوان اين كتابخانه ها را به سرانجام مقصود رساند.

احمدوند افزود: به اين منظور به همت والاي خيرين دوخته‌ايم كه هميشه پشتيبان فرهنگي جامعه خود بوده‌اند.

وي در ادامه تصريح كرد: اگر هر خانوار لرستاني 5 هزار تومان به حساب انجمن بريزد بيش از 10 ميليارد تومان جمع‌آوري خواهد شد كه مي‌توان علاوه بر ساخت پروژه‌هاي نيمه تمام‌، مراكز فرهنگي ديگر را نيز راه‌اندازي نمود.

ابراهيم آقا محمدي نيز با اشاره به اين كه كتاب ميراث فرهنگي محسوس انسان است گفت: بايد زمينه حضور كتاب در جامعه را فراهم نمايم و اين وظيفه‌اي است كه هر كس در جايگاهي كه دارد براي تحقق آن بايد تلاش نمايد.

وي متذكر شد: ما نمايندگان مجلس نيز تمام تلاش خود را براي ضمانت قانوني دادن به پرداخت نيم درصد شهرداري‌ها به كار خواهيم بست. علاوه بر آن از لرستاني‌‌هاي كه تمكن دارند مي‌خواهيم در اين وادي گام نهند كه اجر كتابخانه‌سازي از مسجد و مدرسه‌سازي كم‌تر نيست و بايد بدانيم كه مسجد و مدرسه براي دانايي و كتاب و كتابخانه ابزار دانايي است.

ايرج عبدي بزرگ ترين سرمايه را منابع انساني دانست و گفت: دانايي توانايي است ما بايد دانايي را به لرستان ببيريم تا به توسعه پايدار برسيم.

وي در ادامه  فرهنگ مطالعه را بنيادي‌ترين عامل توسعه فرهنگي دانست و  مهم‌ترين ابزار بسط فرهنگ را وجود كتابخانه‌هاي عمومي  قلمداد كرد.

محمدجعفر محمدزاده نيز در اين جلسه به اهميت كتابخانه‌هاي عمومي اشاره كرد و گفت: كتاب و كتابخواني از مهم‌ترين ابزار توسعه فرهنگي و به تبع آن توسعه اقتصادي است.

وي افزود: اگر كتابخانه بسازيم دانايي را بسط  مي‌دهيم و آن‌گاه زايش فكري  ايجاد مي‌شود و به درياي بي كران توسعه مي‌پيونديم.

شايان توجه است در اين نشست‌، محمدكاظم صديق خيرمعروف لرستاني ضمن تقدير از اين حركت فرهنگي كتباً دو  ساختمان در خيابان مطهري و ديگري در محله باجگيران شهر خرم‌آباد را  وقف كتابخانه‌هاي عمومي لرستان كرد.

در ادامه، ميرزا‌پور نماينده انجمن كتابخانه‌ساز ايرانيان از استقبال و حضور لرستاني‌هاي مقيم تهران تقدير و از اين هبستگي فرهنگي لرستاني‌ها ابراز خرسندي نمود.

اين گردهمايي توسط شبكه تلويزيوني كتاب مورد پوشش رسانه‌اي قرار گرفت.

توضيح اين كه نخستين جشنواره خيرين كتابخانه‌ساز لرستان 5 اسفند سال جاري در خرم‌آباد برگزار مي‌شود.

 نشست هیات امنا‌ی خیرین کتاب‌خانه‌ساز لرستان در تهران - يافته

 نشست هیات امنا‌ی خیرین کتاب‌خانه‌ساز لرستان در تهران - يافته

ابراهيم آقامحمدي- نشست هیات امنا‌ی خیرین کتاب‌خانه‌ساز لرستان در تهران - يافته

محمدجعفر محمدزاده- نشست هیات امنا‌ی خیرین کتاب‌خانه‌ساز لرستان در تهران - يافته

 نشست هیات امنا‌ی خیرین کتاب‌خانه‌ساز لرستان در تهران - يافته

 

 

ارسال کننده: مسعود  فرج‌الهي /  تهران



دیدگاه‌ها  

#1 محسن 1392-11-19 12:58
درود به شرافت صدیق ها
نقل قول کردن
#2 همشهری 1392-11-20 00:20
سلام ودرود بر حاج صدیق انشالله خداوند خیر دنیا واخرت به ایشان وخانوادهشان عنایت فرمایید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا