یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آموزشگاه هنري زنده‌یاد استاد اصغر بيرانوند در خرم‌آباد لرستان طي يك اقدام خلاقانه، نمايشگاهي از آثار هنرجويان خود تحت عنوان مادر و كودك برگزار نمودند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، اين برنامه با هدف بهبود وضعيت هنري و رواني كودكان و خانواده‌هایشان برگزار شده است كه می‌تواند نقش بسيار مهمي در افزايش خلاقيت كودكان و "بازيابي" خلاقيت والدين داشته باشد. در بسياري از مواقع ریشه‌ی موانع خلاقيت كودكان كمبود آگاهي والدين به پروسه‌ی آموزش هنر برمی‌گردد.
اين كمبود آگاهي نمی‌تواند با مطالعه‌ی صرف از کتاب‌ها و ... فراهم آيد چرا كه روند خلق اثر هنري مستلزم حضور و شهود و مواجهه‌ای است كه جنس آن با مطالعات علمي متفاوت است و اگر اين دو يكي فرض شود مشكلات فراواني پيش رو يادگيري قرار خواهد گرفت
والديني كه در اين دوره‌ها شركت می‌کنند مواجهه و زيستن در لحظه‌ی اكنون را به‌واسطه‌ی هنر درك می‌کنند و تفاوت آن را با رياضيات و علوم درمی‌یابند و با مهرباني و همراهي بيشتري كنار كودكان خود قرار می‌گیرند.
در عين حال به‌واسطه‌ی پديد آمدن شرايط متفاوتي با اتمسفر هميشگي خانه مادر و يا پدر می‌توانند به خلق و بازسازي خلاقيت خود بپردازند و احساس مفيد بودن و بهره بردن از زمان خود را تجربه كنند. در نمونه‌های مشابه، دوره‌های مادر و كودك بيشتر براي بهبود يادگيري كودكان بوده اما در اين روش كه مبدع آن شيوا بيرانوند دانشجوي دكتري فلسفه‌ی هنر و شيرين بيرانوند كارشناسي ارشد مشاوره‌ی خانواده هستند، تلاش شده كه مادر و يا پدر بتوانند در كنار همراهي كودكشان به ترميم خلاقيت خود بپردازند
شيوا بيرانوند و شيرين بيرانوند فرزندان زنده‌یاد استاد اصغر بيرانوند هستند كه از زمان كودكي در فضاي خانواده به‌واسطه‌ی پدر و مادرشان به كار هنري پرداختند. و متأسفانه دوازده سال پيش پدر و مادر خود را از دست دادند اما با تحصيل در دو حوزه‌ی هنر و روانشناسي مسير آموزش هنر را ادامه دادند و در طول اين مدت با پرداختن به راه پدر و مادر، روند درمان نيز در مورد خودشان اتفاق افتاد و فقدان پدر و مادر را با پرداختن به آموزش در فضاي خلاقانه ادامه
كه نتیجه‌ی آن دوره‌هایی است كه علاوه بر توليد هنر و آموزش هنر، دغدغه‌ی هنر درماني و بهبود شرايط روحي به‌واسطه‌ی هنر را نیز دارند
 
کودکان مانع فعالیت مادران نیستند
دبیر نمایشگاه نقاشی مادر و کودک در خرم‌آباد گفت: برای اولین بار در کشور نمایشگاهی از نقاشی مادر و کودک شامل هنر نقاشی روی بوم و ویترای توسط مادران و کودکان خردسالشان در خرم‌آباد در حال برگزاری است.
شیرین بیرانوند در گفتگو با خبرنگار یافته با اعلام اینکه هدف از برپایی نمایشگاه نقاشی مادر و کودک این است که از این طریق اعلام کنیم کودکان هیچ‌گاه مانع فعالیت مادران نیستند و مادران می‌توانند در کنار کودکانشان به آموزش و یادگیری بپردازند و از همراهی با دلبندانشان لذت ببرند؛ افزود: در این نمایشگاه تابلوهای نقاشی مادرانی که به همراه فرزندشان در دورهای نقاشی شرکت کرده‌اند به نمایش گذاشته‌شده است.
شایان‌ذکر است نمایشگاه نقاشی مادر و کودک تا پانزدهم تیرماه از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 19 در نگارخانه شهید هژبر فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد آماده بازدید علاقه‌مندان است.

دیدگاه‌ها  

#1 یکتا صالحی 1396-04-11 18:58
بسیار عالی و خلاقانه با تشکر از سرکار خانوم بیرانوند
معلم نقاشی عزیزم
یاد استاد بیرانوند هم گرامی باد
نقل قول کردن
#2 کیانوش بیرانوند 1396-04-11 22:41
سلام
درود بر شما
بسیار عالی
خسته نباشید
نقل قول کردن
#3 همشهری 1396-04-12 01:35
فرزندان استاد هم مثه خودش هنر تو خونشون هست


تشکر از خانمهای بیرانوند

روح استاد اصغر بیرانوند هم شاد و یادش گرامی
نقل قول کردن
#4 ak 1396-04-12 07:57
سلام خیلی عالی بود خانم بیرانوند کارتون بینظیره
نقل قول کردن
#5 helnaz 1396-04-18 15:23
خیلی جالب بود!دست مریزاد!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا