یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همایون شجریان شامگاه 24 آذرماه در کنسرت «هوای گریه»، میزبان علاقه‌مندان لرستانیِ آواز ایرانی شد.

به گزارش پایگاه خبری یافته، وی در این کنسرت قطعات دل‌نشینی از آلبوم‌های «شوق دوست»، «نسیم وصل»، «ناشکیبا»، «با ستاره‌ها»، مرغ سحر" و... را اجرا کرد‌.
این کنسرت در دو سانس و به همت انجمن موسیقی لرستان در سالن خانه کشتی خرم‌آباد برگزار ‌شد.

در حاشیه:

 هر دو سانس کنسرت با بیش از 45 دقیقه تأخیر آغاز شد که البته به دلیل ازدحام جمعیت بود.
هر چقدر بیرون سالن هوا سرد بود، گرمای داخل سالن باعث شد بسیاری از حضار لباس‌های رویی خود را از تن بیرون آورند.
خاک گرفتگی صندلی‌های سکوی تماشاگران بدجوری توی ذوق مراجعین سانس اول زد! آن‌ها به‌ناچار با دستمال و روزنامه به جان صندلی‌ها افتادند و آن‌ها را حسابی گردگیری کردند تا بدین طریق لطف زیادی در حق سرایدار بی‌مسئولیت سالن و هیئت کشتی کرده باشند که گویا چند ماه است دستی به سر و گوش آنجا نکشیده‌اند!
صحنه اجرا زیر دیواره صخره‌نوردی سالن به صورت شبی پرستاره و زیبا طراحی شده بود.
علاوه بر صندلی‌های دائمی سکوی تماشاگران، صندلی‌های معمولی به عنوان vip در محوطه سالن قرار داشت که از نظر قیمت، اندکی بالاتر از صندلی‌های سکوی تماشاگران بودند.
همایون شجریان و 12 نوازنده گروه او لباس‌های مشکی به تن داشتند و پس از ورود به سالن و مستقر شدن روی صحنه اجرا، چند دسته‌گل از طرف مردم به آن‌ها اهدا شد.
از 12 نوازنده همراه او 5 نفر زن و 7 نفر مرد بودند که از آلات موسیقی مختلف نظیر تار، سه‌تار، فلوت، نی، ویولن، ویولن سل، سنتور، کمانچه و تنبک هنگام اجراها به تناوب استفاده می‌کردند
بیش از 20 نفر مسئولیت برقراری نظم را بر عهده داشتند که برخی از آن‌ها حین اجرای برنامه در خصوص رعایت قوانین کنسرت مانند فیلم‌برداری نکردن، محترمانه تذکر می‌دادند.
عکاسان خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان نیز حضوری فعال در کنسرت داشتند. زمانی فقط عکاس پایگاه خبری یافته اقدام به پوشش تصویری کنسرت‌ها در خرم‌آباد می‌کرد اما در این شب حدود 6-7 عکاس مطرح اقدام به عکس‌برداری نمودند.
حدود 10 قطعه از آلبوم "نسیم وصل" توسط همایون شجریان و گروه او در یک سانس اجرا شد که تصنیف‌های نبسته کس به من دل و مرغ سحر ناله سر کن بیشتر موردتوجه حضار قرار گرفت.
البته اکثر حضار تقاضای "چرا رفتی؟" سروده سیمین بهبهانی را نمودند که اجرا نشد!
همایون شجریان پس از مواجهه با استقبال خوب حضار در خرم‌آباد، به‌طور مکرر با دست راست به آرامی به سینه و قلب خود ضربه می‌زد و به‌نوعی پاسخگویی و تشکر می‌کرد.
پس از پایان سانس اول، شجریان و اعضای گروه وی به سرعت و در چتر حفاظتی انتظامات، صحنه اصلی را ترک کردند تا پس از ساعتی استراحت، برای اجرای سانس دوم به صحنه باز گردند.
* در پایان کنسرت شماری از حضار از حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و امین عباسیان رئیس انجمن موسیقی استان به خاطر تلاش در برگزاری منظم کنسرت‌ها در خرم‌آباد تقدیر و تشکر کردند.

 

 تصاویر این کنسرت به‌یادماندنی را از زاویه دوربین "مصطفی باقری ببینید


خبر: رضا جایدری

دیدگاه‌ها  

#1 پاپی 1395-09-24 23:18
ماشالله به این جمعیت. حیفه استانی که یکی از مراکز موسیقی کشوره یه سالن نیمه استاندارد برای موسیقی نداشته باشه.
نقل قول کردن
#2 سپهر 1395-09-24 23:45
کنسرت امشب خرم آباد کیفیت مناسبی نداشت.کسانی که بلیت هفتاد هزار تومانی خریدند نشستند دورترین نقطه ممکن در انتهای سالن و با دید بسیار نامناسب به سن اجرای کنسرت اما کسانی که بلیت پنجاه هزار و شصت هزار تومانی خریدند در فاصله کمتر رو به روی سن با دید مناسب به تیم اجرایی کنسرت نشستند! کیفیت صدا برداری هم خوب نبود حداقل مثل کنسرت استاد ناظری دو پروژکتور در دو طرف سن قرار می دادید تا تماشاگرانی که فاصله بسیار زیادی داشتند از پروژکتور شاهد اجرا باشند.
نقل قول کردن
#3 سپهر 1395-09-25 00:03
به نقل از پاپی:
ماشالله به این جمعیت. حیفه استانی که یکی از مراکز موسیقی کشوره یه سالن نیمه استاندارد برای موسیقی نداشته باشه.

خرم آباد به یک تالار بزرگ فرهنگی-هنری نیاز اساسی داره.چرا کنسرت موسیقی شهر ما باید در سالن ورزش کشتی برگزار بشه؟!کنسرت امشب با پول قابل توجهی که تماشاگران بابت بلیت پرداخت کردند قطعاً میتونست خیلی بهتر و با کیفیت تر باشه اما متأسفانه نبود که نبود
نقل قول کردن
#4 سعید 1395-09-25 00:06
تمیز کردن صندلی ها باید روز قبل کنسرت و توسط مسئولین اجرا صورت بگیره متاسفانه کنسرت سالار عقیلی هم همین داستانو داشتیم ولی تجربه نشد واسه دوستان !
نقل قول کردن
#5 خاك به سر 1395-09-25 00:57
برگزاري در سالن كشتي، توهين به موسيقي و موسيقيدان و اهانت و خالي كردن جيب مخاطب است. هفتاد هزار براي سرپا ايستادن در سالني كه خودش مستقلا آواز ميخواند. سودجوها همه چيز را خراب ميكنند.
نقل قول کردن
#6 سینا حیدری 1395-09-25 02:44
یه موضوع جالب دیگه تعداد نفرات VIP بود، توی خود سایت ایران کنسرت انقد صندلی VIP واسه فروش نگذاشته بودند! حالا نفرات VIP چرا انقد زیاد میشدند و واسشون صندلی میوردن بماند!
نقل قول کردن
#7 بهاروند 1395-09-25 11:59
شهرهای دیگه که میانه ای با موسیقی و هنر ندارند سرشار از فرهنگسرا و سالن های بزرگ است اما ما یا باید بریم سالن ورزشی کشتی!!! یا سالن کوچک بانک صادرات!!!خدا چرا هیچ اقدامی برای ساخت یه سالن در شهر نیم میلیون نفری نمیشه…رییس جمهورم میاد ما سالن همایش در خور شأن استان دو میلیون نفری نداریم
نقل قول کردن
#8 سیامک 1395-09-25 12:02
به نقل از پاپی:
ماشالله به این جمعیت. حیفه استانی که یکی از مراکز موسیقی کشوره یه سالن نیمه استاندارد برای موسیقی نداشته باشه.

خدا وکیلی سالن ورزشی کشتی که متناسب با ورزشه چه ربطی به اجرای موسیقی داره خب انعکاس و صوت اجرا رو خراب میکنه…
نقل قول کردن
#9 عادل 1395-09-25 12:27
شهرداری یه سالن بزرگ واسه برگزاری چنین مراسمتی احداث کنه هم برای مردم خوبه هم برای خود شهرداری که می تونه باهاش درآمدزایی کنه
نقل قول کردن
#10 سپهر 1395-09-25 12:40
به نقل از سعید:
تمیز کردن صندلی ها باید روز قبل کنسرت و توسط مسئولین اجرا صورت بگیره متاسفانه کنسرت سالار عقیلی هم همین داستانو داشتیم ولی تجربه نشد واسه دوستان !

وقتی برای مردم ارزش قائل نباشن دیگه تجربه کردن معنی نداره.چه یک بار چه هزار بار! کیفیت و نحوه برگزاری کنسرت همایون شجریان در خرم آباد به هیچ وجه مطلوب نبود اما به هر حال لرستانیها استقبال فوق العاده ای از این کنسرت داشتند.
نقل قول کردن
#11 Khazan 1395-09-25 13:43
من واقعا از کسانی که خون دل خوردن این کنسرت رو هماهنگ کردن واقعا متشکرم،درسته که کنسرت جای خوبی برگذار نشد اما تلاش کسایی که سعی میکردن نظم و هماهمگی وجود داشته باشه،وهر کسی سرجای خودش بشینه جای تقدیر داره،کاش یه ال ای دی بزرگ تو سالن بود که بهتر خواننده هارو میدیدیم اما بنظر من قبل از اینکه از همایون شجریان و فضا و...ایراد بگیریم بهتره کمی هم روی فرهنگ خودمون نقد داشته باشیم خوردن چیپس و پفک تو فضای موسیقی سنتی و حرف زدن شوخی با صندلی کناری بدون توجه به بقیه اطرافیان چیزی بود که دور ورمن اتفاق افتاد و واقعا آزاردهنده بود
نقل قول کردن
#12 قبادی 1395-09-25 20:41
چرا اجازه نمیدن فیلمبرداری بشه؟
نقل قول کردن
#13 محسن 1395-09-26 08:22
سپاس از همه کسانی که کمک کردن این کنسرت ها در خرم آباد بر گزار بشن و اینکه با این امکانات اندک هیچ برنامه کنسرتی در شهر لغو نشده جای تشکر ویژه داره. مردم این دیار از هزاره های پیش تا کنون از پیشگامان فرهنگ و هنر بوده اند. پایار و سردیار بوید
نقل قول کردن
#14 تانیا 1395-09-30 09:08
کنسرت عالی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا