یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پنج‌شنبه 27 آبان، سومین سال برگزاری "روز کتاب‌گردی" بود. تعیین چنین روزی توسط احمد مسجد جامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تأکید بر اهمیت حضور مردم در کتاب‌فروشی‌ها، اکنون به یک رویداد ملی تبدیل شده است.
در همین راستا پسندیده است بیشتر به کتاب‌فروشی‌ها مراجعه کنیم و با فرزندانمان به گشت‌وگذار در این مراکز فرهنگی بپردازیم، زیرا به گفته جامعه شناسان، اقوامی كه با مطالعه مأنوس بوده و كتاب و کتاب‌خوانی در میانشان رواج بیشتری داشته است، توانسته‌اند فرهنگی ماندگارتر از خود به‌جای بگذارند و میراث فرهنگی و دستاوردهای فرهیختگان خود را به نسل‌های دیگر منتقل كنند.
در چهارمین روز از هفته کتاب و در "روز کتاب‌گردی" اعضای شورای نویسندگان یافته به همراه مظفر افشار" پدر بلوط ایران"، هوشنگ رئوف" شاعر و جمعی از شهروندان با حضور در کتابخانه‌های باز شهری در خرم‌آباد و اهداء بیش از 200 نسخه کتاب این روز را گرامی داشتند.
شایان ذکر است در روزهای پایانی مهرماه امسال و به همت شهرداری خرم‌آباد، کتابخانه‌های باز شهر، در اقدامی ارزشمند در چند بوستان و پارک شهری به بهره‌برداری رسید.
شورای نویسندگان یافته با اعتقاد بر اصل حمایت از کار نیک و تبلیغ آن، باور دارد باید از فعالیت‌هایی که در راه توسعه و پیشرفت یک شهر در حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد، پشتیبانی کرده و چنانچه نواقصی در آن وجود دارد، حساسیت‌های لازم در انعکاس آن‌ها در فضای مجازی در نظر گرفته شود.
بی‌شک انعکاس برخی اخبار منفی، سبب تخریب چهره شهر گردیده که صدمات جبران‌ناپذیری به پیشینه فرهنگی این دیار وارد می‌کنند.
برنامه های مردمی رهاسازی پرندگان در دریاچه کیو، تهیه البسه و اقلام برای نیازمندان، فعالیت گروه پایان کارتن‌خوابی، انجمن‌های زیست‌محیطی و اجتماعی و... خود بیانگر اقدامات بسیار ارزشمند ماه‌های اخیر توسط شهروندان می‌باشند که حتی ممکن است با نواقصی نیز همراه بوده؛ اما وظیفه و هنر رسانه، همکاری و همراهی برای رفع این نواقص است.
با توجه به هجمه‌های موجود برای تخریب فرهنگ مردم این استان، وظیفه اهالی رسانه و فرهنگ است که با هوشمندی و تدبیر، اجازه فضاسازی و محق شدن این هدف را ندهند.
در پایان تأکید می‌شود این کار خوب (کتابخانه‌های باز شهری در خرم‌آباد)، نباید باعث فراموشی مطالبه عمومی شهروندان مبنی بر ساخت کتابخانه مرکزی و کتابخانه جهت محلات شهر باشد و متصدیان امر باید این مهم را در دستور کار قرار دهند.
فراموش نکنیم:
"فاصله‌ی بین دیدن خوب و خوب دیدن بسیار زیاد است...
انسان‌های زیادی هستند که بینایی ندارند
اما دنیا را بسیار زیباتر از من می‌بینند"





دیدگاه‌ها  

#1 خرم آبادی 1395-08-27 22:55
دستتون دردنکنه
نقل قول کردن
#2 بابک 1395-08-28 00:58
کار بسیار زیبا و ارزشمندی شروع شده اما قزعا این کافی نیست و خرم اباد علاوه بر فرهنگ سازی و تشویق مردم و جوانان به کتابخوانی و مطالعه نیاز به احداث چندین کتابخانه محلات در سطح شهر داره که امیدواریم این امر مهم با حمایت افراد خیر و البته مسئولین محقق شود .
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1395-08-28 12:07
این اقدام شهرداری بعنوان یک اقدام نمادین و سمبلیک،در ارتقا سطح فرهنگی جامع بسیار مفید است.ولی کار مفیدتر آنست که چند کتابخانه نوساز و مجهز به سیستمهای جدید کتابداری ، در سطح شهر ساخته شود.که در آن مجموعه با ارزش، از کتابهای گوناگون وجود داشته باشد ،تا تمامی طیفهای جامعه با تمامی سلائق تحت پوشش قرار دهد.
نقل قول کردن
#4 میلاد پارسا 1395-08-28 13:58
منم 20 جلد کتاب رو فردا برای این کتابخانه میارم.
امیدوارم کسانی که دوست دارن استفاده لازم رو بکنن
نقل قول کردن
#5 سیامک 1395-08-28 15:06
ایجاد این کتابخانه ها کا با ارزشی بود. شهرداری در ترویج این امور کارهای خوبی انجام داده.
نقل قول کردن
#6 ناشناس 1395-08-29 20:07
درود بر مردم فهیم لر همیشه تو کار فرهنگی پیش قدم هستن..درود بر شما لرهای عزیز
نقل قول کردن
#7 مهران# 1395-09-02 11:49
آفرین
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا