یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

موکب امام خامنه‌ای خرم‌آباد را می‎توان به‌عنوان اولین و مجهزترین موکب در لرستان نام برد.

به گزارش پایگاه خبری یافته، موکب امام خامنه‌ای خرم‌آباد با محوریت مسجد آیت‌الله کمالوند در ورودی شهر خرم‌آباد- از طرف بروجرد برپا شده است.
این موکب در دومین سال متوالی، در طول شبانه‌روز و در سه محور اسکان، تغذیه و خدمات آماده پذیرایی از زوار اربعین است و در پذیرایی تلاش شده از غذاهای بومی استان استفاده شود.
در این موکب علاوه بر پذیرایی و اسکان، خدمات پزشکی، برنامه‌های قرآنی و فرهنگی، پخش فیلم، معرفی استان لرستان و اماکن زیارتی و سیاحتی و تاریخی و همچنین مراسم عزاداری امام حسین (ع) مردم لرستان نیز ارائه می‎شود.
پیش‌بینی می‎شود این موکب، امسال پذیرای بیش‌ ‌از ۵۰۰ هزار زائر باشد.
موکب مردمی امام خامنه‌ای خرم‌آباد از دوشنبه، ۱۷ آبان کار خود را آغاز و تا چهارم آذرماه فعالیت خواهد کرد.

استقرار ایستگاه پلیس در موکب مردمی امام خامنه‌ای خرم‌آباد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به استقرار ایستگاه پلیس در موکب مردمی امام خامنه‌ای خرم‌آباد، گفت: نیروی انتظامی خدمت‌رسانی به زوار اربعین را تکلیف دینی خود می‌داند.
سرهنگ «رضا شيراوژن » در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اشاره به اين كه پليس لرستان در این راستا با تمام توان به زائران اربعین خدمات امنیتی، توصیه‌های پلیسی، تعمیرات خودرویی، خدمات درمانی و تسهیل در تردد ارائه می‌دهد گفت: ایستگاه پلیس در موكب مردمی امام خامنه‌ای خرم‌آباد به‌ منظور ایجاد امنیت صددرصدی و مطلوب در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین مستقر شده است.
وی با بیان این‌که فرماندهی انتظامی لرستان هم‌قدم با سایر مردم در جهت امداد رسانی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین امام حسین (ع) تمام ظرفیت خود را به‌کار گرفته است، عنوان کرد: نیروی انتظامی خدمت‌رسانی به زوار اربعین امام حسین (ع) را تکلیف دینی خود می‌داند.
شیراوژن گفت: اکیپ گشت سیار تعمیرات خودرویی جهت خدمت‌رسانی به وسایل نقلیه در منطقه کمالوند که ورودی شهر خرم‌آباد می‌باشد مستقر و همچنین یک دستگاه آمبولانس به همراه تعدادی پزشک و پرستار جهت ارائه خدمات درمانی به‌صورت شبانه‌روز  در این منطقه حضور دارند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان حضور پلیس در منطقه کمالوند خرم‌آباد که جایگاه اصلی خدمت‌رسانی به زائران اربعین امام حسین (ع) است را پُررنگ دانست و اضافه کرد: تمام زائران امام حسین (ع) با امنیت خاطر در شهر خرم‌آباد و تمام شهرستان‌های استان، استراحت و تردد می‌کنند این در حالی است که خدمات ویژه نیروی انتظامی در ایام اربعین تا پایان بازگشت زوار ادامه خواهد داشت.
شیراوژن با بیان این‌که بیش از 300 هزار زائر اربعین حسینی از لرستان عبور می‌کند، گفت: افرادی‌ که در لرستان موفق به کسب ویزا می‌شوند می‌توانند از هر سه مرز مهران، شلمچه و چزابه از کشور خارج شوند.
وی بیان کرد: لرستان سه  موكب  در نجف ، پنج مدرسه در کربلا و یک موکب  بزرگ حضرت ابوالفضل(ع) برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آماده کرده است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان افزود: چهار موکب نیز در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز و کوهدشت راه‌اندازی شده است.



تصاویر زیر مربوط به حضور زائران در مرز مهران است

شایان ذکر است تا صبح امروز بیش از ۲۳ هزار نفر از لرستان برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۷ هزار زائر موفق به دریافت ویزا شده‌اند.
پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۰ هزار لرستانی در این مراسم حاضر شوند.

عکس: سجاد سپهوند، مصطفی باقری

دیدگاه‌ها  

#1 مهدی 1395-08-23 19:14
اجرک ا.. ولی تو را به خدا بالیوان یکبار مصرف کاغذی چایی بدین به مردم نه یکبار مصرف پلاستیکی چون اگر با آنها مواد غذایی داغ بخوری مضر است هم در طبیعت تجزیه نمیشن خواهشا بهداشت ورود کند اجر همگی شما با آقا ابوالفضل
نقل قول کردن
#2 فرزان 1395-08-25 10:39
السلام علیک یا ابا عبدالله غصه ام گرفته وبغض سختی گلویم را میفشارد با دیدن این تصاویر توفیق زیارت با پای پیاده ارباب رو که نداشتم بماند لیاقت خدمت در موکب های پذیرایی از زوار مولا رو هم نداشتم دعایم کنید فردای قیامت پیش مادرش رو سفید باشم دلسوختهی ارباب مقیم قربتم التماس دعا
نقل قول کردن
#3 رضاکشوری 1401-06-20 18:27
اسکان زائر دارید، تصادف کردن خونه ما هستن دنبال مکان هستن چند روز،
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا