یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خرم‌آباد در روز شب عاشورای حسینی غرق عزا و ماتم بود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، هم‌زمان با شب عاشورای حسینی مردم خرم‌آباد هم‌نوا با سراسر کشور و دیگر شیعیان جهان آئین‌های عزاداری این شب را برپا کرده‌اند.
مردم ولایتمدار در قالب دسته‌ها و هیات‌های مذهبی در روز شب عاشورا حسینی به خیابان‌ها آمده و در جایگاه ولایت (جنب ساختمان قدیمی سربازخانه و باغ گلستان)  به عزاداری پرداختند.
عزاداران حسینی در خرم‌آباد با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی سوگوار شهادت مظلومانه علمدار کربلا اسوه غیرت و شجاعت هستند.
شرکت‌کنندگان در آیین عزاداری امشب با به صدا در آوردن طبل عزا، بر افراشتن پرچم‌های سرخ و سبز حسینی و حرکت کاروان‌های عزا با باران حسین در صحرای کربلا هم‌نوا شده‌اند

جایگاه ولایت تغییر نمی‌کند
نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: هیچ تغییری در جایگاه ولایت ایجاد نخواهد شد.
آیت‌الله "سید احمد میرعمادی" در سخنرانی شب عاشورا در جایگاه ولایت (جنب ساختمان قدیمی سربازخانه و باغ گلستان) با بیان اینکه باغ گلستان و سربازخانه سالیان سال محل عزاداری و سینه‌زنی عاشقان امام حسین (ع) بوده، افزود: انتظار به‌حق مردم این است که این مکان به‌عنوان جایگاه عزاداران حسینی باقی بماند.
وی افزود: مردم ایران این جایگاه را با نام جایگاه ولایت استان لرستان می‌شناسند.
نماینده محترم ولی‌فقیه در استان گفت: آزادسازی اطراف قلعه بستری فراهم کرده که عزاداران حسینی در این مکان با عظمت و باشکوه عزاداری به پا کنند.
وی گفت: بنده با تمام وجود حمایت خود را اعلام نموده و پیگیری خواهم کرد که این مکان برای عزاداران حسینی باقی بماند و هیچ تغییری در جایگاه ولایت ایجاد نخواهد شد.


حماسه مردم خرم‌آباد در شب عاشورای حسینیحماسه مردم خرم‌آباد در شب عاشورای حسینیحماسه مردم خرم‌آباد در شب عاشورای حسینیحماسه مردم خرم‌آباد در شب عاشورای حسینیحماسه مردم خرم‌آباد در شب عاشورای حسینیحماسه مردم خرم‌آباد در شب عاشورای حسینیحماسه مردم خرم‌آباد در شب عاشورای حسینیحماسه مردم خرم‌آباد در شب عاشورای حسینیحماسه مردم خرم‌آباد در شب عاشورای حسینی

دیدگاه‌ها  

#1 مطهری 1395-07-21 10:51
با آزادسازی قلعه عزاداری تاسوعا و عاشورا با حضور جمعیت بیشتری برگزار میشود متأسفانه بدلیل محدودیت مکان خیلی از هیأتها امکان حضور در این مکان را نمی یابند
نقل قول کردن
#2 بیرانوند 1395-07-22 11:28
این مکان برای اجتماع خیل عظیم عزادران حسینی خیلی خیلی کوچیکه باید وسعتشو بیشتر کنن..
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا