کنسرت شهرام ناظری استاد آواز و خواننده مشهور سنتی کشور شامگاه یک‌شنبه در خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، این کنسرت طی یک سانس با جمعیتی حدود 2 هزار نفر در محوطه مجاور سالن کارگران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان برگزار شد.
در این برنامه شهرام ناظری به همراه فرزندش حافظ ناظری ترانه‌های آلبوم ناگفته را اجرا کردند.
ناگفته عنوان نخستین اثر از پروژه سمفونی رومی است؛ پروژه‌ای مستمر و ادامه دار در طول زمان که در ادوار مختلف در جستجوی افق‌های مشترک فرهنگ‌های مختلف شنیداری جهان است. این پروژه تلاش دارد در مسیر و رویکردی بدیع و نگرشی متفاوت، موسیقی کلاسیک شرق و غرب را با یکدیگر بیامیزد، به طوری که از حاصل این برخورد و تعامل، موسیقی‌ای جهانی و با به تعبیری اثری کازموپولیتن (Cosmopolitan) را با قابلیت عبور از مرزهای جغرافیایی و فرهنگی به وجود آورد.
اگر چه قرار بود اين اجرا از ساعت 21 و 30 دقيقه آغاز شود ولي به دليل استقبال علاقه‌مندان و مراجعه شمار بسياري كه بليط نداشتند در محل كنسرت، برنامه با حدود 45 دقيقه تاخير آغاز شد.
شهرام ناظری در ابتدای ورود به صحنه ضمن خوش‌آمدگویی، رو به مخاطبان گفت: اگر من و دیگر هنرمندان در کشور مانده‌ایم، به خاطر عشق به آب و خاک و هموطنان‌مان است. در این سال‌ها تا الان که روبه‌روی شما نشسته‌ام، هر لحظه كه صدا و موسيقي من در صدا سيما پخش شده است من حتا يكبار به صدا وسيما هم نرفتم.
ناظري در ادامه اظهار داشت: بنده به دليل امكاناتي كه در مراكز هنري خارج از كشوروجود دارد   براحتي مي توانستم آنجا كار و زندگي كنم اما تنها عشق به اين آب و خاك ومردم بود كه اينجا در كنار مردمي كه طرفدار هنر درست هستند و دوست دارند  آن چيزي كه از پيشنيان به جاي مانده را زنده و روي آن كار كنند ماندم و ما بايد به جهان هنر وفرهنگ غني خودمان را به جهان عرضه كنيم
وي در پايان از كساني كه باعث شدند بعد از 37 سال ما با اين شرايط غير ممكن به خرم‌آباد بيايم و كنسرت اجرا كنيم  تشكرو سپاس‌گزاري مي‌كنم.
بعد از این صحبت‌ها کنسرت «ناگفته» آغاز شد. ویولن اولین سازی بود که در این اجرا به صدا درآمد، سپس ویولنسل و عود با آن همراه شدند و شوالیه آواز ایران لب به آواز باز کرد: من که حیران ملاقات توام/ نقش و اندیشه من از دم توست/ گویی الفاظ و عبارات توام/ که خیالی ز خیالات توام…
در ادامه تصنیف «مرا می‌بینی و هردم زیادت می‌کنی دردم» که غزلی از خواجه شیراز است، با تنظیمی از حافظ ناظری اجرا شد.
 شهرام ناظری که سکوت مردم هنگام اجرا کاملا به مذاقش خوش آمده بود، گفت: همه جای دنیا باید این صحنه‌ها را ببیند و آن‌گاه درباره روحیه مردم ایران قضاوت کنند.
او سپس شروع به خواندن کرد: اندک اندک جمع مستان می‌رسند همزمان با این کار، صدای دف با نوای شهرام ناظری اجرا شد.
بخش بعدی این کنسرت اجرای دو آوازه مثنوی «نی‌نامه» در مایه افشاری بود که با حس و حال مخصوص این پدر و پسر اجرا شد.
سپس حافظ ناظری در سخنانی گفت: این فرصتی است که در مقابل شما مردم حضور داشته باشیم و درس پس بدهیم. این برنامه سال‌ها طول کشید تا به وجود آمد. در «ناگفته‌ها» با هر ضعف و قوتی که دارد، تلاش شده کاری ارائه شود که شبیه به چیزی نیست. این فرصت ایجاد می‌شود مخاطبان در یک شب با فرهنگ‌های موسیقایی کلاسیک و سنتی و ملی ایرانی آشنا شوند.
وي ادامه داد: ما در این برنامه چند ساز جدید را معرفی می‌کنیم که شاید کسی تا به حال آن‌ها را نشنیده باشد. ما نهایت تلاش خود را کرده‌ایم و دفعه‌های آینده با کارهای جدیدتر و متفاوت همراه شما خواهیم بود.
پایان این کنسرت اجرای «آب حیات عشق» از مولانا بود.
شهرام ناظري 67 ساله و پسرش حافظ ناظري 37 ساله اهل كرمانشاه هستند.
در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و جمعی از هنرمندان لرستانی نیز حضور داشتند.
گزارش: زهره شرفي
تصاوير "مصطفي باقري" و "عباس ملكي" از كنسرت:
غوغاي ناظري پسر زير سايه ناظري پدر در خرم‌آباد + تصاوير