یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سومین روز از هفته فرهنگی اقتصادی لرستان با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در بوستان گفتگو تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، سومین روز از هفته فرهنگی اقتصادی لرستان با برنامه‌های متنوعی چون نشست خبری معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان و برنامه‌های متنوع فرهنگی در میان استقبال مرکز‌نشینان در بوستان گفتگو تهران امروز چهارشنبه 27 مردادماه برگزار شد.
اجرای موسیقی آئینی سنتی در فضای باز بوستان گفتگو، نشست تخصصی کتاب، بزرگداشت استاد "اسحاق بهرامی"، نشست خبری معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، اکران 5 فیلم کوتاه از هنرمندان لرستان از جمله برنامه‌های امروز بود.
پایان بخش مراسم امشب اجرای برنامه متنوع شب‌های فرهنگی بود، هنرمندان گروه نمایشی شاپرک و خوانندگانی چون فرج علی‌پور، فیروز رضایی، مراد بداق، علی‌رضا چنگیزیان، و ایرج رحمان‌پور در فضای باز برنامه اجرا کردند.
برنامه‌های فرهنگی در سومین روز از همایش هفته فرهنگی اقتصادی لرستان+ تصاویر
اکران 5 فیلم از هنرمندان لرستان
در سومین روز از هفته فرهنگی اقتصادی لرستان در تهران، فیلم‌های کارگردانان لرستانی برای علاقه‌مندان روی پرده رفت.
در این روز پنج فیلم کوتاه از فیلم‌سازان لرستانی در فرهنگسرای ارسباران به نمایش گذاشته شد.
اولین فیلم "اشکو" ساخته فردوس خسروی نژاد روی پرده رفت، از دیگر ساخته‌های خسروی می‌توان به "مستند بی‌بی‌طلا"٬"آب در خوابگه مورچگان "و "کوچه باغ" اشاره کرد.
دومین فیلم کوتاه "داوت" یکی از ۲۶ ساخته کارگردان فعال سینمای لرستان "شمس‌الدین اروند" بود که به نمایش داده شد.
فیلم "نسار"دومین اثر کیومرث سرشار که در سال ۱۳۸۹ ساخته شده بود نیز پخش شد، از دیگر ساخته این کارگردان می‌توان به "ستاره شب -۱۳۸۹"،"مستند دالکه-۹۰ ـ ۹۱"و "مستند میله‌های سفید ۹۱ ـ ۹۲" اشاره کرد.
فیلم "درخت شب ـ ۱۳۸۷" ساخته فرود عوض پور چهارمین فیلم کوتاه از کارگردانان لرستانی بود که بر روی پرده رفت.  عوض پور بیش از بیست فیلم کوتاه، ۸ برنامه تلویزیونی و چهار نمایش را در کارنامه خود دارد.
همچنین فیلم "فروزان" اثر "میر عباس خسروی نژاد نیر پخش شد.

برنامه‌های فرهنگی در سومین روز از همایش هفته فرهنگی اقتصادی لرستان+ تصاویر

فیلمسازان لرستانی: فرود عوض‌پور، میرعباس خسروی‌نژاد، سیدغلام‌رضا نعمت‌پور

تجلیل از نویسنده و معلم پیشکسوت لرستانی
در میان استقبال جمعی از مسوولین استانی و نویسندگان و علاقه مندان به ادب و هنر لرستان، مراسم تجلیل از نویسنده توانا و معلم پیشکسوت لرستانی عصر امشب چهارشنبه، ساعت 20 همزمان با هفته فرهنگی لرستان در محل بوستان گفتگو برگزار شد.
در این مراسم دکتر اسماعیل بهرامی در سخنانی به بررسی سوابق فرهنگی و ادبی و سجایای اخلاقی استاد اسحق بهرامی پرداخت و در ادامه دکتر محمد جعفر محمدزاده با اشاره به آیات قرآنی تجلیل از چنین چهره های فرهنگی را ضرورتی بی بدلیل خواند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، دکتر محمد سلگی، محمد جعفر محمدزاده، رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان استاد علیمردان عسگری عالم، محمد جوادی، ماشاء الله بهاروند، تیمور احمدوند، دکتر جلیسه، سید ابراهیم موسوی‌نژاد، ساسان والی‌زاده از دیگر حاضران در این مراسم بودند.
 استاد "اسحاق بهرامی" از نویسندگان و مولوی‌پژوهان لرستانی است که پیش از این آثار متعددی در حوزه ادب و فرهنگ پدید آورده است.
بهرامی متولد 1330 شهرستان خرم‌آباد است که دانش‌نامه کارشناسی زبان و ادبیات فارسی را در سال 1352 از دانشگاه جندی‌شاپور اهواز با رتبه یک اخذ و سپس به عنوان نخستین معلم لیسانسه شهرستان کوهدشت به تدریس پرداخت.
ایشان پس از انقلاب اسلامی تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه گذراند و در مراکز آموزش عالی به تربیت شاگردان بسیاری همت گمارد.
کتاب "مشایخ مثنوی" از جمله آثار بهرامی است که پیش از این در حوزه مولوی پژوهی و عرفان اسلامی با تحسین مجامع فرهنگی و ادبی مواجه شده است. او همچنین در حوزه دستور زبان دارای تالیفاتی است.

تجلیل از"اسحاق بهرامی"  نویسنده و معلم پیشکسوت لرستانی


برنامه‌های فرهنگی در سومین روز از همایش هفته فرهنگی اقتصادی لرستان+ تصاویربرنامه‌های فرهنگی در سومین روز از همایش هفته فرهنگی اقتصادی لرستان+ تصاویربرنامه‌های فرهنگی در سومین روز از همایش هفته فرهنگی اقتصادی لرستان+ تصاویر

حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


برنامه‌های فرهنگی در سومین روز از همایش هفته فرهنگی اقتصادی لرستان+ تصاویربرنامه‌های فرهنگی در سومین روز از همایش هفته فرهنگی اقتصادی لرستان+ تصاویرپایان نشست خبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعي استانداری لرستان
 
قابل ذکر است نمایشگاه هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان که از 25 مردادماه آغاز شده تا 29 مردادماه جاری از ساعت 17 تا 23 برای علاقه‌مندان در بوستان گفتگوی تهران واقع در برزگراه شهید چمران دایر است.

خبر: سعید معتمدی، امیررضا قاسمی

دیدگاه‌ها  

#1 کریم 1395-05-28 07:50
خودشون هم میدونن که این کارها دردی دوانمیکنه این همایشها کارخانه های تعطیل لرستان را فعال نمیکنه ومشکل اشتغال هزاران جوان لرستانی حل نمیشه
نقل قول کردن
#2 حسن 1395-05-28 08:53
این نمایشگاه بیشتر برای جلب توجه مرکز نشینان است به این معنی که ما داریم کار می کنید.
نقل قول کردن
#3 علی 1395-05-28 19:43
قلعه فلک الافلاک نماد فرهنگی، تاریخی لرستان در معرض تخریب است و اعتباری برای ترمیم آن وجود ندارد! از اینطرف پولها صرف چه کارهایی میشود!!!!!
نقل قول کردن
#4 بهنام 1395-05-28 21:00
به نقل از حسن:
این نمایشگاه بیشتر برای جلب توجه مرکز نشینان است به این معنی که ما داریم کار می کنید.


دقیقا همین است
نقل قول کردن
#5 شاکرمی 1395-05-29 22:24
هم مردم و هم خودشان می دانند همایش ها تاثیر بسیار کمی دارد
مدیر خوب و توانا به دور از پرو پاگاندا به دنبال سرمایه گذار می رور و شرایط کارخانه و .........را مستدل توضیح می دهد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا