یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همایش مشروطه با محوریت "نقش قوم لر بختیاری در فتح تهران و پیروزی مشروطه" در تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، به همت جمعیت همبستگی زاگرس، همایش بزرگ مشروطه با محوریت "نقش قوم لر بختیاری در فتح تهران و پیروزی مشروطه" عصر پنج‌شنبه هفتم مردادماه 95 با حضور جمع کثیری از زاگرس‌نشینان در تالار اندیشه تهران برگزار شد.
در این همایش صاحب‌نظرانی چون "محمدعلی وکیلی" نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، "پروانه سلحشوری" نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، "غفار پوربختیاری" استاد دانشگاه و مورخ بختیاری، " صالح پور" نویسنده و محقق، "مرتضی ضامنی" مدیرعامل جمعیت همبستگی زاگرس و ... سخنرانی کردند.
با حضور زاگرس‌نشینان برگزار شد: همایش بررسی نقش قوم لر بختیاری در فتح تهران و پیروزی مشروطه+ تصاویر
حواشی مراسم:
*مراسم با پخش آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز و سپس کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری و حسن روحانی رئیس‌جمهور در خصوص افتخارات و رشادت لرها در تاریخ پخش شد.
با حضور زاگرس‌نشینان برگزار شد: همایش بررسی نقش قوم لر بختیاری در فتح تهران و پیروزی مشروطه+ تصاویر*در بخش ابتدایی مراسم "سیاوش جهانبخش بختیاری" دبیر جشنواره پشت تریبون قرار گرفت و در خصوص برگزاری این همایش گفت: همايش بزرگ مشروطه، با موضوع بررسي نقش قوم لر بختياري در فتح تهران و پيروزي مشروطه، بی‌شک توجه به وقايع تاريخي كه اسباب غرور جامعه را به همراه داشته است و پاسداشت افرادي كه با فداكاري و جان‌نثاري خود در روند اصلاح امور جامعه گام برمی‌دارند به عنوان يك سرمايه عظيم اجتماعي است كه جوامع بشري همواره از آن‌ها تحت عنوان يك ارزش و افتخار ملي ياد مي‌كنند.
وی اشاره کرد: پيروزي مشروطه بر استبداد در تاريخ ايران سرزمين يك گام بزرگ و مهمي بود به‌سوی مقابله با خودكامگي و مشاركت عمومي مردم در تصميم‌گيري‌ها و سرنوشت خود و جامعه، مشاركت مردمي كه تا آن زمان هيچ نقش و حقي در اين كارزار نداشتند. اين اقدامات و افتخارآفريني‌ها در جوامع مختلف همواره موردتقدیر بوده و باعث غرور ملي جامعه است.
*حضور مردان و زنان لر با لباس‌های محلی مناطق خود زیبایی خاصی به مراسم داده بود.
* ایرج رحمانپور ترانه‌سرا و خواننده پیشکسوت لرستانی از حاضرین در مراسم بود که از سوی حاضرین مورد تشویق قرار گرفت.
*گروهی از اعضای هیات مدیره انجمن لرستانی‌ها در مراسم حضور داشتند
* از بخش‌های جذاب این همایش باید به اجرای برنامه توسط " کورورش کیانی قلعه سردی" شاعر بختیاری، "بيتا زنگنه" دختر خردسال بختیاری،حسین‌رضا اسدی، حجت علی‌پور و اجرای موسیقی توسط "كورش اسدپور" خواننده نامي بختياري اشاره کرد.

با حضور زاگرس‌نشینان برگزار شد: همایش بررسی نقش قوم لر بختیاری در فتح تهران و پیروزی مشروطه+ تصاویربا حضور زاگرس‌نشینان برگزار شد: همایش بررسی نقش قوم لر بختیاری در فتح تهران و پیروزی مشروطه+ تصاویر
عکس و خبر: عبدالرضا قاسمی

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1395-05-09 21:37
ما لرها که می دانیم خودمان چه کرده ایم ... این مراسمات می بایست از طریق رسانه ملی و همچنین ساخت فیلم های سینمایی و مستند همگان را مطلع ساخت ..
نقل قول کردن
#2 رضا 1395-05-12 11:33
باید پیگیری لازم جهت نامگذاری اماکن و خیابان هایی در پایتخت و کلان شهرها به نام سردار اسعد بختیاری صورت پذیرد. مانند ستار خان و باقر خان و....
نقل قول کردن
#3 حاتمی 1401-12-22 20:51
توی خرم‌آباد یا لرستان هیچ خیابانی بنام سردار اسعد بختیاری یا بی بی مریم بختیاری از رهبران انقلاب مشروطه نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا