یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مرمت اين اثر تاريخي از سال 1391 آغاز شده و بر اساس وعده مسؤولین قرار بود اواخر سال 94 به بهره‌برداری برسد.
اين ساختمان در دو طبقه و حدود 2 هزار و 100 متر مربع زيربنا به موزه باستان‌شناسی تغيير كاربري دهد و به اين بسنده نكردند و گفته شد با تبدیل این ساختمان به موزه، فضای مورد نیاز جهت نمایش اشیا موزه‎ای و نفیس موجود در استان مرتفع خواهد شد و بعد از موزه ایران باستان از نظر غنای اشیا موزه‎ای دومین موزه کشور خواهد شد.
اما اواخر سال نودوچهار نه‌تنها به بهره‌برداری نرسيد بلكه صحبت از تبدیل‌شدن سربازخانه به هتل به ميان آمد و حال اين بناي تاريخي كه ظاهراً مرمت آن به اتمام نرسيده در بلاتكليفي قرار دارد.
این روزها که مصادف است با روز جهانی موزه، بد نيست توجه اي به كمبود فضاهايي براي نمايش اشياء قديمي مخصوصاً مفرغ رو در شهرستان خرم‌آباد داشته باشيم.
آيا برنامه‌ریزی‌هایی كه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت صورت می‌گیرد با تغيير مدیریت‌ها دچار تغيير و تحول می‌شوند؟
جا دارد به محوطه باستاني فرودگاه خرم‌آباد هم اشاره كنیم كه به دليل طرح توسعه فرودگاه اين محوطه (شهر باستاني) كشف شد و به دليل مجاورت با پاويون، شرايطي مثل موزه رو‌باز براي آن محياست و بهترين فرصت براي بازيد مسافران داخلي و خارجي است؛ البته با گذشت بيش از يك سال، هنوز از اين فرصت و ظرفيت به‌درستی استفاده نشده است.
موزه قلعه فلک‌الافلاک جواب‌گوي اشياء موزه‌ای نيست و بارها خود مسوولين موزه به اين نكته اشاره كردند و بسياري از اشيا تاريخي را به دليل كمبود فضا نمی‌توان در معرض ديد عموم قرار داد.
اميدوارم با تدبير مسئولين سرزمين مفرغ ، پايتخت ژئوتوريسم و پايتخت پارینه‌سنگی (خرم‌آباد) موزه‌هایی در‌خور شأن داشته باشيم.
وضعيت نامشخص سربازخانه. موزه يا هتل!/ قلعه فلک‌الافلاک                                                       نمایی از سربازخانه در اواخر سال 1393

نمایی از سربازخانه در اواخر سال 1393
                                                      دورنمایی از سربازخانه در اواخر سال 1393

وضعيت نامشخص سربازخانه. موزه يا هتل!وضعيت نامشخص سربازخانه. موزه يا هتل!گزارش و عکس: علی محمدی

دیدگاه‌ها  

#1 کیوان 1395-02-31 22:00
تو رو خدا تخرببش کنند بهتر از فروشش است واسه هتل
نقل قول کردن
#2 دد 1395-03-01 11:40
جای یک پرسش خالی است که چرا مدیران ارشد استان فقط به ساخت یا تبدیل مراکز به هتل دارند با توجه به تعداد میانگین مسافران ورودی در طول سال همه ورشکست خواهند شد در اینده نزدیک ایا تا به حال از مراکز در حال خدمت یک میانگین سالانه گرفته اند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا