یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همایش "فرهنگ شهروندی" به همت انجمن دانش‌آموختگان خرم‌آباد و با محوریت 3 موضوع قانون‌گرایی، خشونت در رفتار شهروندان و معضلات رانندگان و مسافران برگزار گردید.
به گزارش پایگاه خبری یافته، این مراسم با حضور فرماندار خرم‌آباد و شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر خرم‌آباد و هنرمندان و همچنین جمعی از اعضای انجمن‌های مردم نهاد شهر خرم‌آباد در سالن اجتماعات بانک صادرات برگزار گردید.
فرماندار خرم‌آباد با تبریک روز جوان و میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) گفت: اخلاق شهروندی بار حقوقی و سیاسی خاص خود را دارد به طوری که این اخلاقیات باعث ایجاد وظایفی می‌شود که در قبال این وظایف حقوقی برای هر شهروند ایجاد می‌گردد که در مراودات اجتماعی باعث ایجاد پیوند و پذیرش در کنار هم می‌شود.
"حبیب‌الله خجسته‌پور" با بیان این نکته که باور به توسعه و پایداری و رعایت حقوق محیط‌زیست و احترام و باور به قانون و اجرای آن از مولفه‌های اصلی احلاق شهروندیست اشاره کرد: در بحث اخلاق اگر به سیره پیامبر (ص) نیز بنگریم درمی‌یابیم که پیغمبر در حدیثی به وضوح اشاره کرده است که "برای تمام کردن اخلاق مبعوث شده‌ام.
در ادامه عضو انجمن جامعه‌شناسان لرستان با اشاره به اینکه انجمن‌های مردم نهاد نبض جوامع امروزی هستند گفت: جامعه‌ای که دغدغه برای رفع مشکلات و موانع اجتماعی در آن وجود نداشته باشد به سمت فروپاشی و انحطاط کشیده خواهد شد و در این بین نقش و اهمیت سمن‌ها بر کسی پوشیده نیست و در این مسیر دولت باید حمایت بیشتری برای رفع موانع سمن ها بخصوص در مراحل اولیه اخذ مجوز بردارد که به سمت جامعه‌ای پویاتر حرکت کنیم.
مجتبی ترکارانی با بیان این نکته که در لرستان یکی از معضلات شهروندی عدم تعلق و باور به محل سکونت و متعاقبا عدم شرکت در فعالیت های مدنی جهت رفع موانع می‌باشد گفت: ملاک شهروندی باید مدنیت و غیر مدنیت باشد نه اینکه بحث روستایی و شهری و مکان تولد افراد ملاک شهروندی قرار بگیرد و این تقسیم‌بندی بر اساس هنجارها و مقررات باشد.
همایش فرهنگ شهروندی در خرم‌آباد برگزار شد/ زرد٬ رنگی برای امنیت!
حواشی
 مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن و سپس پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.
اجرای مراسم را فائزه خوانساری و سروش شفیعیان به عهده داشتند.
ابتدا خوانساری ضمن خوشامد‌گویی به حضار از مسئولین حاضر در سالن درخواست کرد که به تشویق مردم بپردازند.
سپس از دبیر انجمن دانش‌آموختگان دعوت کرد که به روی صحنه بیابند و بعد از آن دبیر انجمن ضمن خوشامد گویی به مدعوین؛ حضور مسئولین را باعث دلگرمی انجمن‌ها دانست.
انوشیروان سپهوند در ادامه از اعضای انجمن خود درخواست کرد که به احترام مهمانان مراسم قیام کرده و در پایان ضمن اشاره به هدف از برگزاری این همایش جهت ارتقای سطح فرهنگ شهروندی از زحمات سایر انجمن‌های مردم نهاد خرم‌آباد تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه مراسم اجرای جالب و دیدنی تئاتر انجمن نمایش خرم آباد فضای سالن را تحت تاثیر قرار داد.این نمایش در 3 بخش با موضوع‌های خشونت در رفتار شهروندان و معضلات رانندگان و مسافران و قانون‌گرایی اجرا شد که با استقبال حاضرین روبرو گردید.
در پایان مراسم نیز از اعضای این گروه که متشکل از محمد امینی؛ اکبر جنشیدی منش(کارگردان)، علی دالوند، بردیا بهمنی، امیررضا ظهرابی و فاطمه سلیمانی‌فرد بود تقدیر و تشکر گردید.
همچنین در این مراسم کلیپی تحت عنوان "ویردار" پخش شد که در آن به اهمیت موضوع گویش و زبان مادری پرداخته شده بود.
در این کلیپ چهره‌های مختلف سیاسی، ادبی، هنری و اجتماعی از جمله دکتر کزازی و همچنین پدر بلوط ایران سخنرانی می‌کردند.
سپس بعد از این کلیپ، عکس‌های مسابقه کاسیت که به همت همین انجمن در نوروز امسال برگزار شد پخش شد و بعد از آن از برگزیدگان این مسابقه با اهدای جوایزی تقدیر و تشکر گردید.

حضور منتخب مردم خرم‌آباد در مراسم
دقایق پایانی همایش، نماینده منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس دهم نيز در سالن حضور يافت که به دعوت مجری برنامه دقایقی به سخنراني در خصوص فرهنگ پرداخت.
محمد بیرانوندی با اشاره به این که به محموعه اعتقادات و ارزش‌ها و رفتارهای هر جامعه‌ای فرهنگ می‌گوییم، گفت: در این زمینه با تعاریف زیادی در این حوزه روبه‌رو هستیم ولی عنصر اصلی هر فرهنگی گویش و زبان آن است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی در پایان سخنانش از اعضای انجمن‌های مردم‌نهاد و همچنین تمام مردم خرم‌آباد به خاطر اعتماد و انتخاب خود تشکر و قدردانی کرد.

زرد؛ رنگی برای امنیت!
قسمت پایانی مراسم پخش کلیپ مستندی به نام "یک مسیر امنیت" بود که در این کلیپ با چند راننده تاکسی مصاحبه‌هایی انجام شده‌بود که در آن به معضلات و مسائل هم رانندگان و هم مسافران پرداخته شده‌بود که این بخش از قسمت‌های مورد توجه بینندگان در سالن بود.
همچنین در بخش پایانی طومار با مضمون صیانت از آثار تاریخی بخصوص قلعه تاریخی فلک الافلاک توسط حاضرین امضا گردید.
همایش فرهنگ شهروندی در خرم‌آباد برگزار شد/ زرد٬ رنگی برای امنیت!همایش فرهنگ شهروندی در خرم‌آباد برگزار شد/ زرد٬ رنگی برای امنیت!همایش فرهنگ شهروندی در خرم‌آباد برگزار شد/ زرد٬ رنگی برای امنیت!همایش فرهنگ شهروندی در خرم‌آباد برگزار شد/ زرد٬ رنگی برای امنیت!همایش فرهنگ شهروندی در خرم‌آباد برگزار شدهمایش فرهنگ شهروندی در خرم‌آباد برگزار شدهمایش فرهنگ شهروندی در خرم‌آباد برگزار شدهمایش فرهنگ شهروندی در خرم‌آباد برگزار شد/ زرد٬ رنگی برای امنیت!
خبر: عباس ملکی،
عکس: امین خیرآبادی و مصطفی باقری

دیدگاه‌ها  

#1 علي امرايي 1395-02-30 10:56
سلام متاسفانه خواص ما همچنان عوامانه عمل ميكنند اين حقير بيش از٢٨ساله برنامه هاي مختلف تلويزيوني از اين اسيب هاي مختلف شهري تهيه وتوليد كردم؟دريغ از دعوت به مراسم !!!مراسم هاي بيشتر براي استفاده ابزاري بركزار ميشن تا اينكه دنبال منافع شهر و مردم باشه
نقل قول کردن
#2 علي امرايي 1395-02-30 10:58
معلومه اين همايشها ونشستها براي چه كاري وچه هدفي دنبال ميشه؟بايد اسيب شناسي كردعلت بر كزاري اينگونه نشستهاي بي هدف كه خروجي ندارن
نقل قول کردن
#3 مازیار 1395-02-30 15:23
جناب امرایی عزیز نتیجه و خروجی ۲۸ سال زحمات شما رو همه داریم میبینیم چه اتفاق مثبتی با برنامه های تولیدی شما افتاده؟
بقیه انجمن ها و نهاد ها و سمن ها حق فعالیت دارند حضور یا عدم حضور شما در یک مراسم دلیل نمیشه بر بی هدف بودن مراسم
در ضمن فراخوان عمومی شده واسه مراسم شمام بعنوان یه شهروند و دلسوز این شهر اگه خودتون رو جدا نمیدونستید میتونستید حضور داشته باشید و قطعا از حضورتون استقبال میشد نیازی به کارت دعوت نبود
نقل قول کردن
#4 بیرانوند 1395-02-30 15:57
جناب امرایی ، شرمنده یادمون رفت بیایم دم در خونه تک تک عزیزان دعوتشون کنیم ، جنابعالی تو 28 سال فعالیتت کدوم انجمن رو دعوت کردی ؟!
فعالیت های ما بی هدفه چون بچه های انجمن بدون هزینه و فقط برای تعهدی که به این شهر و مردمش دارن فعالیت میکنن نه برای اسم و پول !
لابد از دید شما خروجی یک نشست و همایش زمانی ارزش داره که تَهِش دوزار جمع شده باشه واسه کارگردانش
خروجی فکری و فرهنگی مهم نیست که به چشم بیاد /.
نقل قول کردن
#5 همشهری 1395-02-30 17:05
به نقل از علي امرايي:
معلومه اين همايشها ونشستها براي چه كاري وچه هدفي دنبال ميشه؟بايد اسيب شناسي كردعلت بر كزاري اينگونه نشستهاي بي هدف كه خروجي ندارن

جناب امرایی. یک عمر به قول حودتون 28 ساله زحمت کشیدید چه گلی به سر مردم زدید
حالا نوبت چون به ما رسید آسمان تپید
خسته نشدید از این حرفهای تکراری
تمام گروههای تلگرامی را پر کردید از این افاضات
بس است برادر
تشریف میاوردی و گوشه ای مینشستی
مگر دادستانی که همه را بازخواست میکنی
نقل قول کردن
#6 دوست 1395-02-30 17:24
به نقل از علي امرايي:
معلومه اين همايشها ونشستها براي چه كاري وچه هدفي دنبال ميشه؟بايد اسيب شناسي كردعلت بر كزاري اينگونه نشستهاي بي هدف كه خروجي ندارن

واله ما هم مطالبه داریم که چرا شما 28 سال دستی بر آتش داشتی و کاری نکردی.
شما که تریبونی هم در اختیار داشتی
برادر از اون دیواری که برای خودن ساختی بیا پایین و با واقعیتهای موجودعملکرد حودت را بررسی کن.
نقل قول کردن
#7 یار قدیمی 1395-02-31 00:49
جناب کارگردان
دعا میکنم که عقده ما به عقیده تبدیل نشود
نقل قول کردن
#8 مردانی 1395-02-31 00:57
واقعن اعتماد به سقف برخی آدمها خیلی خیلی زیاده
نقل قول کردن
#9 محمد اكبري 1395-02-31 01:55
اين هم از اون برنامه هاي شله قلم كار نشه هم شهروندي هم ميراث فرهنگي هم همه چي بالاخره هدف چه بود مسيرچه بود...
نقل قول کردن
#10 غزاله 1395-02-31 17:01
جناب امرایی بعنوان کسیکه در این زمینه کارها و برنامه های زیادی انجام دادن یه گله گی از ما کردن که چرا به این مراسم دعوت نشده اند فک نمی کنم که این کلمات شله قلم کار ، اعتماد به سقف یا بقیه جملاتی که شما دوستان نوشتید با روحیه انتقاد پذیری همخوانی داشته باشد.
دوستان عزیز این نظر بنده حقیر و قصد انکار زحمات انجمن دانش آموختگان رو در برگزاری این همایش ندارم ولی سمینارها و همایشها نه تنها در شهر ما بلکه در کل کشورمون هیچ گونه خروجی ندارن چون تنها یکبار فقط یکبار برگزار میشوند ما با تکرار تکرار و تکرار است که میتوانیم آن موضوع خاص را ملکه ذهن مردم عزیز کشورمون یا شهرمون کنیم ،فکر میکنم باید فکر چاره ای دیگر باشیم .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا