نخستین جشنواره فرهنگی قوم لر در تهران پایان یافت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، با حضور نزدیک به یک‌هزار نفر از مردان و زنان مناطق لرنشین، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی قوم لر، شامگاه 27 اردیبهشت‌ماه با برنامه‌های متنوع فرهنگی، در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.
در این جشنواره که با حضور اقوام لر 10 استان لرنشین کشور برگزار شد چهره‌های برجسته علمی، هنری، ورزشی و سیاسی استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، ایلام، مرکزی، اصفهان، خوزستان، فارس و بوشهر حضور داشتند.

حواشی مراسم
اجرای مراسم به عهده حمید نوروزی هنرمند لرستانی بود.
در حاشیه این جشنواره، غرفه‌هایی در قالب نمایشگاه فرهنگی با موضوعات عکس، لباس، غذا و موسیقی محلی، صنایع‌دستی، گردشگری، مشاهیر و شهدای قوم لر در محوطه دانشگاه تهران دایر بود.
در مراسم اختتامیه برنامه‌های مختلف فرهنگی شامل پخش چند کلیپ از زیبایی‌های استان‌های لرنشین، موسیقی، شعرخوانی توسط استاد‌ رهدار و سخنرانی با حضور حداکثری نخبگان، شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاسی اجرا شد که به علت تعدد شخصیت‌ها از ذکر نام آن‌ها خودداری می‌گردد.
برخی از چهره‌های مطرح سینمایی کشور از جمله شهره سلطانی، جمشید جهان‌زاده و علی‌فتح لایق‌زاده نیز در این مراسم حاضر بودند.
حضور زنان و مردان با پوشش‌های خاص محلی از زیبایی‌های مراسم اختتامیه بود.
سامان علی‌پور خواننده لرستانی گروه پارسیان، برنامه خود را به سردار اسد بختیاری تقدیم کرد.
قابل ذکر است به همت دانشجویان لرزبان و به‌پاس نکوداشت فرهنگ و مفاخر قوم لر، نخستین جشنواره فرهنگی روزهای 26 و 27 اردیبهشت‌ماه  در تالار فردوسی دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه تهران واقع در خیابان 16 آذر برگزار شد.

گزارش تصویری و حواشی اختتامیه جشنواره فرهنگی قوم لر در تهرانگزارش تصویری و حواشی اختتامیه جشنواره فرهنگی قوم لر در تهرانگزارش تصویری و حواشی اختتامیه جشنواره فرهنگی قوم لر در تهرانگزارش تصویری و حواشی اختتامیه جشنواره فرهنگی قوم لر در تهرانگزارش تصویری و حواشی اختتامیه جشنواره فرهنگی قوم لر در تهرانگزارش تصویری و حواشی اختتامیه جشنواره فرهنگی قوم لر در تهرانگزارش تصویری و حواشی اختتامیه جشنواره فرهنگی قوم لر در تهرانگزارش تصویری و حواشی اختتامیه جشنواره فرهنگی قوم لر در تهرانگزارش تصویری و حواشی اختتامیه جشنواره فرهنگی قوم لر در تهرانگزارش تصویری و حواشی اختتامیه جشنواره فرهنگی قوم لر در تهران
خبر: عبدالرضا قاسمی
عکس: راضیه فولادوند، امیررضا قاسمی