یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شماري از اعضای انجمن دانش‌آموختگان با هدف معرفی و آشنایی مردم با آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، از بناهای تاریخی شهر خرم‌آباد دیدن کردند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، در این برنامه که با همت کارگروه صیانت از میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری و با هدف معرفی و شناساندن آثار تاریخی کم‌تر دیده شده صورت گرفت، گروهی 45 نفره متشکل از اعضای انجمن دانش‌آموختگان خرم‌آباد به همراه عده‌ای از دوست‌داران میراث فرهنگی، از بناهای تاریخی همچون خانه آخوند ابو (ابوطالب)، خانه ابوالقاسمی‌ها، خانه کشفی‌ها، حمام گپ (بزرگ) و  قلعه فلک‌الافلاک ديدن نموده و از نزدیک با جاذبه‌های تاریخی کهن شهر خرم‌آباد (شاپورخواست) آشنا شدند.
"کیانوش بیرانوند" سرپرست گروه بازدید کننده و دانش‌آموخته کارشناسي مدیریت گردشگری و جهانگردی، با بیان این که استان لرستان در حوزه گردشگری، ظرفیت‌های بالایی دارد، به فراوانی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از این آثار مورد غفلت و عدم توجه واقع شده‌اند، لذا برنامه‌ي امروز انجمن دانش‌آموختگان خرم‌آباد، تلاشی در جهت آشنا نمودن مردم با این جاذبه‌های تاریخی بود.
 وی جدی گرفته نشدن مقوله گردشگری، مشکلات مربوط به تامین اعتبارات و ناشناخته ماندن آثار تاریخی را از مهم‌ترین مشکلات گردشگری استان دانست و در ادامه ابراز امیدواری کرد با استقبال و همراهی مردم در فعالیت‌های فرهنگی و افزایش روحیه مطالبه‌گری آنان در این زمینه، توجه بیش‌تری را از سوی مسئولین شاهد باشیم.
انجمن دانش‌آموختگان خرم‌آباد (سازمان مردم‌نهاد‌)، فعالیت رسمی خود را با هدف تلاش برای رشد کیفی شهر و توسعه ساختارهای فرهنگی آن از طریق فرهنگ‌سازی عمومی، از سال 1391 آغاز نمود که در این مدت برنامه‌های گوناگونی را در جهت بهبود سطح آگاهی و گسترش مشارکت مردم در حوزه فرهنگ و مقوله شهروند مداری اجرا نموده است.
 اعضای انجمن دانش‌آموختگان خرم‌آباد از آثار تاریخی اين شهر ديدن كردند + تصاوير
 اعضای انجمن دانش‌آموختگان خرم‌آباد از آثار تاریخی اين شهر ديدن كردند + تصاوير
 
 
ارسال کننده: محمدرضا  پورسالار

دیدگاه‌ها  

#1 علیرضا 1394-12-13 22:27
بسیار کار فرهنگی خوبی انجام دادید...ممنون از تلاش وکوشش تان در راستای تقویت وشناسایی اثار فرهنگی شهرمون
نقل قول کردن
#2 سپهر 1394-12-13 23:46
بسیار عالی.برای معرفی جاذبه های تاریخی شهر خرم آباد و اینکه نشان داده شود خرم آباد فقط قلعه نیست انجام بازدیدهای دسته جمعی از آثار باستانی و انتشار خبر و تصاویر آن در رسانه ها اقدام خوب و مفیدی است.
نقل قول کردن
#3 سپهر 1394-12-15 00:54
یکی از دلایلی که خرم آباد تا کنون به قطب توریستی تبدیل نشده این است که فقط با نماد قلعه فلک الاافلاک معرفی شده.در نتیجه برداشت گردشگران داخلی و خارجی از پتانسیل توریستی شهرمان چیزیست که واقعیت ندارد.
بیشتر از دویست بنای تاریخی و جاذبه ی تفریحی و گردشگری در نقاط مختلف شهر خرم آباد و طبیعت آن وجود دارد.ه
مچنین هزاران اثر باستانی و فرهنگی در موزه های چندگانه خرم آباد وجود دارند اما متاسفانه به دلیل عدم تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب هنوز ناشناخته باقی مانده اند.
نقل قول کردن
#4 عارف زیودار 1394-12-17 23:11
عکس دسته جمعی خانه آخوند ابو عکسش از منه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا