یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم پاس‌داشت "محمد میرزاوندی" خواننده سرود "دایه‌ دایه" با شکوه خاصی در تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، مراسم پاس‌داشت "محمد میرزاوندی" خواننده سرود «دایه‌ دایه»، حماسی حنجره زخمی دوران دفاع مقدس روز سه‌شنبه ششم بهمن‌ماه از ساعت 18 تا 20 با حضور چهره هاي فرهنگي، هنري و جمع زيادي از دوست‌داران اين خواننده پیشکسوت لرستان در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار ‌شد.
 
مراسم نکوداشت  محمد میرزاوندی با حضور مسوولین کشوری برگزار شد+ عکس و حواشی
میرزاوندی صدای ماندگار موسیقی لرستان در دوران دفاع مقدس داشت
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ‌وقت تصور نمی‌کردم ترانه "دایه‌دایه" در شلمچه من و همه رزمندگان را به نشاط بکشاند.
"محسن رضایی" سخنران این مراسم با اعلام اینکه "محمد میرزاوندی" صدای ماندگار موسیقی لرستان است که تاثیر شگرفی در تقویت شور ملی در دوران دفاع مقدس داشت.
وی افزود: سال‌های جنگ با پخش نواهایی همراه بود که اراده جوانان انقلابی کشورمان را برای حضور در جبهه حق علیه باطل مستحکم می‌ساخت و در میان این نواها، آهنگ «دایه‌دایه وقت جنگه» با گویش شیرین لری، هنوز در حافظه مردم ایران باقی است؛ نوایی که روزگاری دور خوانده شده بود اما اجرای دوباره‌اش در اوج انقلاب و دوران دفاع مقدس، معنای متفاوت به این نوا بخشید و اکنون یادآور دوران مقاومت ملت قهرمان ایران است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: وقتی هنرمند هنر خود را با تعهد و مسوولیت‌پذیری پیوند می‌دهد، هنرمند زلال و شکوه اشترانکوه را در دل خود جای می‌دهد.
رضایی افزود: هنر میرزاوندی سراب نیست حقیقت است. صدایش که می‌جوشد قلب و روح او در خروش است به همین دلیل است که اقوام دیگر؛ از طریق دل این انسان اشک از گوشه چشمشان جاری می‌شد.
وی با بیان اینکه حقیقت هنر چیزی جز وصل آسمان و زمین نیست، هنر واقعی جلوه واقعی انسان متعهد در محضر خداوندی است افزود: آقای میرزاوندی در این مسیر حقیقی هنر پا گذاشتند و خیلی زود متوجه شد که از علم هم باید استفاده کند و یک هنرمند روشنفکر در یک مقطع حساس انقلاب اسلامی ظهور کرد و در برابر قدرت‌های عالم غیرت ایرانیان را به خروش وا داشت.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ارتباط من با این سرود از قبل از انقلاب بود. ششم ابتدایی در مسجدسلیمان بودم که دوستی این سرود مشترک همه لرها را می‌خواند؛ اما هیچ‌وقت نمی‌دانستم علیه رژیم شاه روی از این آوا استفاده کنیم و روزگاری دیگر من یک ژنرال بشوم و این سرود در شلمچه من و همه رزمندگان را به نشاط بکشاند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: وقتی میرزاوندی می‌گفت دایه‌دایه، مادرانی را نشان می‌داد که فرزندانشان را به جبهه‌ها اعزام می‌کردند و قامت بلند رزمندگان پشت خاک‌ریزها نشان می‌داد که در برابر انبوه تانک‌های دشمن تا آخرین فشنگشان مقاومت می‌کردند.
مراسم نکوداشت  محمد میرزاوندی با حضور مسوولین کشوری برگزار شد+ عکس و حواشی
 
میرزاوندی یکی از عناصر هویت‌بخش فرهنگ و هنر معاصر لرستان و ایران است
مدیر عامل لرستانی خبرگزاری فارس گفت: سرود «دایه‌دایه» با صدای میرزاوندی یک سرمایه ملی است.
"سيد نظام‌الدین موسوی" که بانی مراسم نیز بود با اعلام اینکه افتخار داریم در کنار هنرمندان این سرزمین برگ سبزی تحفه درویش را به مردی از جنس حماسه که نزدیک ۲۵ سال سکوت ظاهری کرد و نوای او در تاروپود ما طنین‌انداز شد، تقدیم کنیم، افزود: میرزاوندی یکی از عناصر هویت‌بخش فرهنگ و هنر معاصر لرستان و ایران است. او از مفاخر و ستارگان موسیقی لرستان و ایران است که سرود دایه‌دایه را در دوران جنگ خواند که امروز بخشی از شناسنامه و هویت ملی ما شده است.
وی افزود: جنگ و وقایع آن می‌گذرد و خرابی‌های آن آباد خواهد شد و حتی جراحت‌های جنگ خوب می‌شود اما آنچه باقی می‌ماند نمادهایی است که در حافظه تاریخی یک ملت جاودانه است و سرودهای میرزاوندی از این جنس است و سرود «دایه‌دایه» یک سرمایه ملی است.
مدیر عامل لرستانی خبرگزاری فارس تاکید کرد: این قطعه فولکلور محلی در لرستان و با قدمتی چندین ساله است که توسط خواننده‌های دیگر چون رضا سقایی نیز خوانده‌شده اما در زمان جنگ تحمیلی با خوانش استاد میرزاوندی این ترانه محلی از چکاچک شمشیرهای غیور مردان لرستان تبدیل به یک آوای ملی شد که بعد از ۲۵ سال هنوز جاودانه است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سرود جاودانه «سوار» نشان امید و انتظار است افزود: این سرود روح اساطیری لرستان را حماسه‌های شیعی پیوند می‌دهد به‌گونه‌ای که شنونده علاقه‌مند است این ترانه امیدبخش را زمزمه کند.
موسوی در پایان اظهار امیدواری کرد که این تقدیر نزد خداوند پذیرفته شود.
مراسم نکوداشت  محمد میرزاوندی با حضور مسوولین کشوری برگزار شد+ عکس و حواشی
«دایه‌ دایه» و «سوار» میرزاوندی کلامی ارزشی دارد
مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان گفت: «دایه‌دایه» و «سوار» میرزاوندی آن زمان مکتب شیعه را تبلیغ می‌کرد و کلامش مفهوم ارزشی داشت.
"محمد بازوند" افزود: در دل اشعار ترانه «دایه‌ دایه» و «سوار» صحبت مردمی از ایران‌زمین است که می‌گویند با دشمنان متجاوز آشتی نخواهیم کرد.
وی اظهار داشت: به نظر من حنجره و صدای میرزاوندی زخمی نیست و نسل‌های آینده هم از این صوت باارزش بهره خواهند برد.
 مدیر کل صداوسیمای لرستان با اعلام اینکه هنرمندانی چون آشتیانی، میرزاوندی و رحمان‌پور در هنر ایران ثبت شده‌اند و موسیقی لرستان را نجات داده‌اند افزود: برای مردم لرستان موسیقی معلول سرشت آدمی است. میان فطرت و موسیقی پیوندی ناگسستنی بسته‌شده و ما معتقدیم بین اقوام لر موسیقی قبل از تولد جریان دارد.

مراسم نکوداشت  محمد میرزاوندی با حضور مسوولین کشوری برگزار شد+ عکس و حواشی 
مراسمی باشکوه برای میرزاوندی در لرستان برگزار خواهد شد
مشاور استاندار لرستان در امور اقوام گفت: آنچه میرزاوندی را جاودانه کرده است دین‌داری، شجاعت ناشی از عشایر بودن که از خاکی چون لرستان بلند شده، است که توانسته صدای ماندگارش را به جهان اسلام عرضه کند.
"شجاع دریکوند" که به نیابت از استاندار لرستان در این مراسم حاضر شده بود با خیرمقدم به "محسن رضایی" گفت: استاندار لرستان به علت برنامه‌های پیش‌بینی‌نشده امکان حضور در این مراسم را نیافت و علاوه بر عذرخواهی، قول داد مراسمی با حضور مردم لرستان برای پاسداشت این هنرمند گران‌قدر برگزار کند.
وی افزود: نکته‌اي که ميرزاوندی را در انقلاب حفظ کرد دین‌داری و عشايري بودن وي است.
دریکوند اظهار داشت: ميرزاوندي براي سربلندي ايران و دلگرمي امام این ترانه را خواند و اين سرود مورد تفقد رهبر انقلاب و مورد تائید خانواده شهدا و رزمندگان قرار گرفتند.
مشاور استاندار لرستان در امور اقوام تأکید کرد: همه ما به وجود میرزاوندی افتخار می‌کنیم چرا که او نمونه بارز حماسه‌سرایی لرها در جمهوری اسلامی ایران است.
دریکوند پس از اين سخنان، پيام استاندار لرستان را خطاب به محمد ميرزاوندي قرائت کرد.
 

از شنیدن صدای میرزاوندی لرزیدم
مراسم نکوداشت  محمد میرزاوندی با حضور مسوولین کشوری برگزار شد+ عکس و حواشیایرج رحمان‌پور در این برنامه به دعوت مجری روی صحنه آمد و در سخنان کوتاهی گفت: اولین بار که صدای میرزاوندی را شنیدم از ته دل لرزیدم.
وی افزود: هیچ صدایی جز صدای میرزاوندی در روزهای آغازین جنگ به احساس مردم پاسخگو نبود.
خواننده و ترانه‌سرای پیشکسوت لرستانی افزود: به نظر من تقدیر این بوده که صدای میرزاوندی همیشه در اوج باشد و باعزت بماند.
رحمانپور در ادامه از عدم حمایت از هنرمندان انتقاد کرد و گفت: سئوال من از مسئولان این است، بزرگان ما برای بازآفرینی و ابدی کردن میرزاوندی‌ها چه می‌کنند؟ چند نفر امثال این هنرمند مورد حمایت قرار گرفتند؟
وی افزود: خالق هستی، خودش راه را به ما نشان می‌دهد و در شرایط بحرانی این هنرمندان را آشکار می‌کند، اما از مسئولان درخواست دارم هنر و هنرمند را بیشتر دریابند و به مشکلات اقتصادی آن‌ها رسیدگی کنند.
 
 
حواشی:
مراسم راس ساعت 18 با پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و اجرای "رامین صادقی" هنرمند لرستانی آغاز شد.
"سجاد نوروزي" مدير فرهنگسراي انديشه ابتدای مراسم در جايگاه حاضر شد و ضمن تشکر از افرادي که در مراسم بزرگداشت محمد ميرزاوندي حاضر شده‌اند ابراز اميدواري آثار ملی و ارزشی به جاي موسيقي غربي سرلوحه جوانان علاقه‌مند به موسيقي قرار گیرد.
در این مراسم کلیپی از خاطرات مادر میرزاوندی و برخی خوانندگان لرستانی از محمد میرزاوندی پخش شد که با استقبال حاضرین همراه شد.
در بخش دیگری از مراسم صدای ایرج رجمانپور با کمانچه فرج علیپور هم‌نوا شد و دقایق خوبی را برای حاضرین رقم زد؛ در این بخش، رحمانپور ترانه‌ای را در وصف میرزاوندی خواند.
"علی مرادخانی" معاون امور هنری وزارت ارشاد در سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه چنین مراسم‌هایی باید استمرار داشته باشد گفت: موسیقی فولکلور نقش زیادی در امور اجتماعی دارد. زمانی که در مرکز موسیقی بودم با میرزاوندی بیشتر آشنا شدم و معتقدم او یکی از بهترین هنرمندان این مرزوبوم است. سکته، مدتی او را از فعالیت‌هایش دور کرد اما از ارزش‌هایش کم نشد و به همت هنردوستان روزبه‌روز بیشتر شناخته شد
مدیر عامل خبرگزاری فارس همچنین هدایایی به همسر میرزاوندی، ایرج رحمانپور، فرج علیپور و اردشیر کامکار هنرمند کرد حاضر در مراسم اهداء کرد.
حجت‌الاسلام "حميدرضا حنان" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از دیگر سخنرانان این مراسم بود که به علت کمبود وقت از سخنرانی خودداری کرد.
مراسم نکوداشت  محمد میرزاوندی با حضور مسوولین کشوری برگزار شد+ عکس و حواشیدر ادامه تمبر يادگاري مراسم بزرگداشت ميرزاوندي رونمايي شد؛ همچنین از کتاب " تا نفس دارم می‌جنگم" اثر "سامان سپهوند" و تک‌آهنگ " وطن" با صدای میرزاوندی رونمایی شد. میرزاوندی این ترانه که توسط " علی‌رضا سپهوند" تهیه شده است را برای حاضرین اجرا کرد.
عکس یادگاری حاضرین با هنرمندان و مسوولین تا ساعتها بعد از پایان مراسم ادامه داشت.
در این مراسم سردار سرلشكر "محسن رضايي" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، "سيد نظام‌الدين موسوي" مدیر عامل خبرگزاری فارس، "ابراهیم آقامحمدی" نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، "علی مرادخانی" معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، " شجاع دریکوند" مشاور استاندار لرستان در امور اقوام، "محمد بازوند" مدیر کل صدا و سیمای استان لرستان، " لاله افتخاری" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام "حميدرضا حنان" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، "سید فرید قاسمی" نویسنده و محقق لرستانی، "محمدحسین بازگیر" مدیر لرستانی محیط زیست تهران، "ساسان والی‌زاده" مدیر کل ارتباطات و اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از هنرمندان از جمله اردشیر کامکار، فرج علی‌پور، ایرج رحمان‌پور، احسان عبدی‌پور، همایون پشتدار و ... حاضر بودند.
مراسم نکوداشت  محمد میرزاوندی با حضور مسوولین کشوری برگزار شد+ عکس و حواشی
مراسم نکوداشت  محمد میرزاوندی با حضور مسوولین کشوری برگزار شد+ عکس و حواشی

خبر: عبدالرضا قاسمی
پايگاه خبري يافته/ تهران

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1394-11-07 02:44
مطلبی که دارم مینویسم ربطی به گزارش فوق ندارد و نمیدانم که سایت یافته انرا نمایش میدهد یا خیر . ... و ان موضوع از این قراره که الان داره به شدت در شهر خرم اباد برف می باره و حسابی پا گرفته به احتمال زیاد صبح امروز مدارس شهر خرم اباد تعطیل خواهند بود امیدوام در این هوای برفی دل همه بچه های نازنین و همچنین شما شاد باشد.... الان ساعت 2:45 بامداد روز چهارشنبه است ای کاش بیدار بودید و زیبای بارش رحمت خداوند رو مشاهده میکردید. :-)
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1394-11-07 02:58
افتخاری دیگر برای لرستان...
نقل قول کردن
#3 مسعود 1394-11-07 12:21
ای کاش در خبر نقل می کردید که این مراسم باشکوه با حمایت و توسط چه مجموعه ای برگزار شد..
نقل قول کردن
#4 یک لر 1394-11-07 13:27
من خودم داخل مراسم بودم و چقدر به لر بودنم افتخار کردم
ممنون از اساتید هنر استاد کامکار و رحمانپور و علی پور
ممنون از سید نظام موسوی افتخار لرستانی ها
و شکر به خاطر وجود اسطوره هایی چون استاد محمد میرزاوندی
نقل قول کردن
#5 حسینی 1394-11-07 15:06
با آرزوی سلامتی برای استاد میرزاوندی ایکاش سرود اجرایی ایشان که بصورت زنده در ایام جنگ با لباس محلی اجراء شده برای دانلود بگذارید. وسپاس از حنجره زخمی زاگرس جناب استاد رحمانپور که همیشه در تجلیل از بزرگان پیشقدم بوده است
نقل قول کردن
#6 پرهام 1394-11-07 17:47
واقعا دمش گرم
نقل قول کردن
#7 عبدالرضا قاسمی 1394-11-07 21:53
به نقل از مسعود:
ای کاش در خبر نقل می کردید که این مراسم باشکوه با حمایت و توسط چه مجموعه ای برگزار شد..


با سلام/ در متن اشاره شده که بانی این مراسم خبرگزاری فارس بوده است/
( متن سخنان مدیر عامل فارس را مطالعه کنید)
نقل قول کردن
#8 سامان 1394-11-07 23:34
احسنت به این قدر شناسی ما باداشتن بزرگان درهمه عرصه ها باید با اعتقاد به کار فرهنگی جایگاه لر ولرستان رو درسطح کشور بهبود بدیم .وبا تکیه وحمایت وقدردانی از بزرگان قوم لر مانند آقای محسن رضایی که واقعا دلسوزانه وهمواره پشتیبان بزرگان این قوم نجیب هستند باشیم .با شناسوندند بزرگانی مانند اقای میرزاوند به دنیا به لر بودنمان افتخار میکنیم واز همه کسانیکه از چند سال پیش بخصوص در کارزاری انتخاباتی بنیان این کار فرهنگی روزن متشکرم ورسانه های آگاه مثل یافته که همواره دل دررو اعتلای این مرزوبوم دارند نیزم ضمن تشکر خواستار کمک وهم راهی این اندیشه وبزرگان وبنیان گزاران این تفکر هستیم.خود عزیزان بدون اینکه نام این کاندید باشرف وطن پرست که همیشه به دنبال بالا بردن جایگاه عزت وفرهنگ قوم لر بوده وهستند.رو میشناسن.دورو خدا برهمه لر تبار آن وبزرگان همانند آقای محسن رضایی واقای ......ازاین حمایت وبصیرت ازقدردانی شاعر حماسی مردم ایران زمین متشکریم
نقل قول کردن
#9 Dr.mili 1394-11-07 23:59
کاش همه مردم لر به زبان لری افتخار کنن و هرکسی به بچه خودش اول زبان شیرین لری رو یاد بده تا این زبان قشنگ فراموش نشه
نقل قول کردن
#10 محسن 1394-11-09 15:33
عزیزم لری لهجه است نه زبان. :lol: زبان قواعد و دستور داره. من که هرجا رفتم با افتخار به این لهجه صحبت کردم . درود بر دلیر مردان لر
نقل قول کردن
#11 خرم ابادی 1394-11-09 16:28
با تشکر از مدیر عامل خبرگزاری فارس که بانی برگزاری تقدیر از استاد میرزاوندی بوده و هچنین انعکاس خوب خبری ان در سایت یافته.
نقل قول کردن
#12 خرم ابادی 1394-11-10 16:59
دورود برهمسر مومنه و فرهنگی جناب میر زاوندی خانم اساره که با عث شد استاد میرزاوندی کم کم سلامتی خود را به دست اورد ان شالله دوباره ایشان همچون گذشته باصدای دلنشین خود کارهای جدیدی را ارائه دهد.
نقل قول کردن
#13 لرستانی 1394-11-10 21:33
هیچ دقت کردید؟
هیچ دوربین و یا خبرنگاری از صداوسیما برای پوشش خبری این مراسم نرفته بود و یا اگر هم بود این مراسم مهم هیچ بازتابی در رسانه ملی پیدا نکرد
به راستی چرا ؟
لرستان تا کی باید مظلوم بماند
تا کی باید مورد بغض و کینه و حسد برخی افراد قومیت گرا واقع گردد؟
______________________________
يافته: سلام.
اخبار سراسري روز جمعه پخش كرد
اخبار شبكه افلاك هم روز شنبه پخش كرد
نقل قول کردن
#14 لیلی 1394-11-17 08:37
دکتر سلگی فرماندار سابق اردستانم که در عکس‌ها هست

جای خالی دکتر زیویار دبیراسبق کمیسیون سیاسی دفاعی هیأت دولت خیلی مشهوده
نقل قول کردن
#15 باقری 1394-12-19 16:02
من هم متولد لرستان نیستم و اجدادم لر هستند
به قول استاد بازگیر عزیز لایک دارند اجدادم و من همیشه لر ها را دوست دارم و مورد احترام هستند،
من هم در آن مراسم مدت بسیار کوتاهی حضور داشتم،و در جوار بزرگان زیادی بودم و به خودم می بالم که لر هستم و لرستان انسانهای بزرگی دارد درود بر لرهای عزیز،
امیدوارم در مراسم بعدی هم لیاقت دیدنشان را داشته باشم واز وجودشان استفاده کنم،
فقط اطلاع رسانی ضعیف است ونمیدونم چه زمانی از این مراسمات برگذار میشود.
نقل قول کردن
#16 میرزاوند 1397-07-02 19:50
واقعا استاد میرزاوند خواننده تکرار ناشدنی لرستانه او با حنجره قوی خودش همه رو به وجود می آورد حیف شد که سکته کرد واقعا حیف شد...چرا در این مراسم دکتر فریدون حسنوند نماینده شهرستان اندیمشک و رییس کمیسیون انرژی مجلس رو دعوت نکردین؟؟ آقای حسنوند از عاشقان صدای محمد میرزاونده در دیداری آقای خاتمی رییس جمهور وقت از اندیمشک در موقع سخنرانی در ورزشگاه سروندی اشعاری از ترانه های محمد میرزاوند رو قبل سخنرانی خواند...
نقل قول کردن
#17 سعیدجمشیدی 1400-09-16 03:13
س خسته نباشید چکیده ازاین فرزندعزیزایران ولرستان رادرشبکه مستند دیدم چرابی سروصدا وچرادراستان خودمان ازایشان یاد نشه درهرحال ازاعماق وجودم برایش بادیدن زخم الماس گریه کردم امیدوارم وجودت راازهمه مابدانی قربان اون حنجره طلایی که مایه افتخاربختیاریها هم هستیم
نقل قول کردن
#18 سعیدجمشیدی 1400-09-16 03:22
دوباره خواهشمندم ازاین فرزند لرستان ‌که خودش رو بیشتربهمون نشون بده تا همیشه درجریان سلامتیش وپویایش باشیم برنامه مستندزخم الماس روازشبکه مستنددیدم همین امروز۱۶اذرازته دلم برایت گریه کردم اماآخربرنامه‌شا هد خواندنت که شدم دلم ذره ای آرام گرفت بنده نه به عنوان یه بختیاری به عنوان یه ایرانی‌ها افتارمیکنم توروخداهمیشه دسترس باش تاشاهدسرزندگیت باشیم بیاشهرخودتالیگو درز تادستانت وپنجره ات راببوسم ازطرف سعیدجمشیدی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا