حدود 4 دهه قبل عبور از یک خیابان 18 متری که به رودخانهي شهر خرمآباد موسوم به گلال منتهی میشد، با توجه به عرض كم پل شهدا كه در نزديكي آن قرار داشت، مشكلاتي ايجاد كرده بود.
سازندهي اين پل در اين خصوص ميگويد: سال 1355 قطعهزمینی داشتم که آن را متری 16 تومان خریده بودم. بعدها كه متوجه شدم قیمت آن زمین بالا رفته، آن را متری 400 تومان فروختم و حدود 4 میلیون تومان از محل فروش آن نقدینگی حاصل شد.
صادق داراييزاده كه متولد سال 1297 است، در اين خصوص اظهار ميدارد: 4 میلیون تومان مبلغ قابل توجهی در آن سالها بود. در همان ایام و هنگام قدم زدن در کنار رودخانهی خرمآباد در محل فعلی پُل داراييزاده، توجهام به زنان، کودکان و دانشآموزانی افتاد که قصد عبور از رودخانه را داشتند. آنها شلوار و دامنشان را بالا میزدند تا از رودخانه رد شوند كه این موضوع خیلی برایم سخت و ناراحتکننده بود.
وي ميافزايد: همان لحظه تصمیم گرفتم که این مشکل را حل کنم. با یکی از دوستان نیکوکار خرمآبادي که نامش را فراموش کردهام، مشورت کرده و قصدم را با او مطرح کردم. او هم استقبال کرد و گفت کار ساخت پُل کَشکان در حال اتمام است و بد نیست با مهندس و پیمانکار پُل مشورت کنیم.
داراييزاده بيان ميدارد: عصر همان روز با امینی مهندس و پیمانکار آذریزبانِ پُل کشکان ملاقات کردیم و او هم همانجا برآورد مواد، مصالح و هزینه را کرد و قرار شد خودش پُل را بسازد. عازم تهران شدم و حوالهی 100 تن میلگرد را به مبلغ 220 هزار تومان گرفتم و حواله را به کارخانهاش در خرمشهر بردم و چند روز بعد میلگردها با 3 دستگاه تریلر به خرمآباد رسید و چون جرثقیل در خرمآباد نبود با مشقتهای زیادی آنها را تخلیه کردیم.
اين بود حكايت پل داراييزاده كه در سال 1391 پس از 36 سال بازسازي شد، اما متاسفانه همچون پل شهدا، به شكلي ناقص و ناخوشايند اين كار انجام شد!
از شيب تند و دستاندازهايي كه باعث وارد آمدن خسارت به ماشينهاي شهروندان ميشوند كه بگذريم، يكي ديگر از مشكلات پل داراييزاده، نصب تير چراغ برق در محل عبور ويلچرهاي جانبازان و معلولان است!
سؤال برخي شهروندان از مسوولان اين است كه آيا جا قحط بود كه اين تيرهها در آن نقطه نصب شدهاند؟! آيا اين كار باعث عبور ويلچرها از قسمت ماشينروي پل نميشود و خطراتي براي اين قشر به وجود نميآورد؟!
به جاست متوليان هر چه زودتر دست به كار شوند و اقدامي در اين زمينه صورت پذيرد.
سال 1355: داراییزاده و مهندس امینی سازنده پل
پل دارايي زاده خرم آباد و تير چراغ برق در محل عبور جانبازان و معلولين (خرداد 1393)
عكسها از: نازنين مهدوي
پل دارايي زاده خرم آباد 29 مرداد 1384
پل دارايي زاده خرم آباد قبل از مرمت مجدد 5 تير 1390
پل دارايي زاده خرم آباد هنگام احداث زيرگذر 3 ارديبهشت 1391
گفتوگو: عبدالرضا قاسمي/ يافته
دیدگاهها
_______________________
يافته: خوب نميتونستند شيب رو اونورتر بسازن؟!
هنگام عبور از پل شهدا به دورنمایی این پل توجه نمایید تا متوجه شوید ساختار کلی و طراحی شده این پل به چه شکل اسفباری و مسخره ای در جلوی چشم ها خودنمایی می کند و خنده را بر لبان هر مسافر و گردشگری می نشاند که در این شهر و مرکز یک استان آیا مهندسی و معماری وجود نداشته ؟؟؟؟؟؟ آیا مردم این شهر انقد بی توجه اند که نسبت به این چنین پروژهایی هیچ واکنشی نشان نمی دهند؟؟؟
این پروژه پل دارایی زاده، فقط می تواند برند خوبی از کارهای عمرانی شهرداری خرم آباد و ماشین سازی لرستان باشد !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!
خود پل هم زیبایی نداره. انگار فقط رفع تکلیف بوده...