یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آخرین وضعیت پلنگ مصدوم لرستان- اردیبهشت 93 - یافته

مدیر کل محیط زیست لرستان، اعضاء دبیرخانه‌ی گُل‌وَنی، جمعی از فعالان محیط زیست و روزنامه‎نگاران لرستانی‌ با حضور در پارك پرديسان تهران از آخرین وضعیت سلامتي لورا (پلنگ زخمی خرم‌آباد) مطلع شدند.

به گزارش یافته، مدیر کل محیط زیست لرستان نیز که در این دیدار حضور داشت، در خصوص آخرین وضعیت اين پلنگ مصدوم گفت: وضعیت جسمانی لورا نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و تغذیه مناسبی دارد.

"محمدحسین بازگیر" با تاکید بر این که هنوز پاهای لورا فلج است گفت: خوشبختانه لورا به زخم بستر دچار نشده و در تلاش هستیم در آینده لورا کاملا سالم به دامان زاگرس برگردد.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود امید داریم که با استفاده از سلول‌های بنیادی ضایعه نخاعی این پلنگ ترمیم شود.

بازگیر با اشاره به اینکه توان و امکانات محیط زیست پاسخ‎گوی همه نیازهای حفاظتی منطقه نیست اظهار داشت: نقش مردم لرستان در حفاظت از گونه ارزشمند پلنگ و دیگر حیوانات استان بسیار مهم است و از همه مردم درخواست می‎کنم یاری‎گر محیط‌بانان سخت‎کوش منطقه باشند.

وی یادآور شد: فرهنگ عمومی، در خصوص برخورد با محیط زیست باید موازی با آموزش توسعه یابد و همه باید به این باور برسند که حفاظت و حراست از محیط زیست وظیفه تمام اقشار و به‎خصوص مردم بومی منطقه است.

محمد حسین بازگیر مدیر کل محیط زیست لرستان - یافتهبازگیر با اشاره به این که شکارچی خرس خرم‌آباد که نصف دارایی‌اش را به عنوان خسارت جریمه شد و دو سال هم زندانی کشید، چند روز پس از آزادی از زندان، بار دیگر در منطقه شکار ممنوع سپیده‌کوه خرم‌آباد دستگیر شد، تاکید کرد: ما باید نگاه‌مان را نسبت به طبیعت تغییر دهیم؛ البته، خانواده‌ها به اهمیت موضوع واقف شده و در حال حاضر بسیاری از مردم همراه ما هستند.

 

نگه‌داری از «هشتاد پهلو» جزو مطالبات لرستانیهاست

مدیرکل اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان درباره منطقه «هشتاد پهلو» خرم‌آباد گفت: نگه‎داری از این زیستگاه بکر جزو مطالبات مردم لرستان است.

بازگیر با تاکید بر این که این زیستگاه هم از نظر گیاهی و هم از نظر جانوری کم‌نظیر است گفت: سال گذشته این منطقه تبدیل به منطقه شکار و صید ممنوع شد و ‎محدوده آن بسته و تابلوهای هشداردهنده و گشت هم برای منطقه مستقر شد.

او در پایان اظهار امیدواری کرد: هشتاد پهلو را به‎عنوان منطقه حفاظت شده در شورای عالی به تصویب برسانیم که البته امید می رود این امر با هم‌کاری صنعت و معدن و منابع طبیعی زودتر انجام شود.

دیدار جمعی از فعالان محیط زیست و روزنامه‎نگاران لرستانی با لورا- یافته

قفس محل نگهداری لرا در پارک پردیسان- یافته

آخرین تصویر لورا- 15 اردیبهشت 93- یافته

دیدار جمعی از فعالان محیط زیست و روزنامه‎نگاران لرستانی  با لورا- یافته

 

گزارش و عکس: عبدالرضا قاسمی/ یافته- تهران

 


دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1393-02-15 23:46
سرانجام مشخص نشد تیرانداز متخلف دستگیر و محکوم شد یا عزیزان مسئول عمدا فراموش کردند.؟؟؟؟
نقل قول کردن
#2 یاسر 1393-02-16 11:56
سلام بی زحمت میخواستم درباره دبیرخانه گلونی اطلاعاتی بگیرم. چطور میشه باهاشون تماس بگیرم. میخوام همکاری کنم. ممنون میشم راهنمایی کنید.
_______________________________
يافته: سري به وبلاگ عبيد شاكي بزنيد و با آقاي رضا ساكي مسوول دبيرخانه از آن طريق ارتباط برقرار كنيد
نقل قول کردن
#3 رضا شکاری 1393-02-16 22:01
دست آقای قاسمی ، آقای ساکی و همه فعالان درد نکند.
فرهنگ سازی این مقوله زمان خواهد برد. هر کس که دستش می رسد از طبیعت گرد ، دوستدار طبیعت ، شکارچی و کوهنورد و ... بایستس برای آگاهی مردم تلاش کند.
گرچه تخریب زیستگاه عملا در آینده منجر به نابودی این گونه های ارزشمند می شود و تفنگ بدستان ناآگاه هم آخرین ضربه را می زنند. اما با توجه به توان سازگاری بالای پلنگ و تغییر ذائقه می توان به بقای اندک پلنگ لرستان باور داشت.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا