یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هفته قبل 4 نفر از محیط‌بانان لرستاني به نام‌هاي کرمیان، دریکوند، ویسکرمی و سپهوند جهت گشت و کنترل منطقه حفاظت شده سفید‌کوه خرم‌آباد به مدت ۲ شب عازم می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی هلال احمر لرستان، در شب دوم، "زین‌العابدین سپهوند" هنگام گشت‌زنی در ارتفاع 2100 متری کرنه سفید‌کوه دچار حادثه می‌شود و از صخره‌اي 4 متری سقوط می‌کند که در این حادثه تلخ، 2 مهره‌ي 10 و 11 ستون فقرات وي (ناحيه كمر) دچار شکستگی می‌شود و دیسک كمرش نیز آسیب می‌بیند.

در همان لحظات اول، همراهانش طی تماس با مركز وضعیت ایشان را گزارش مي‌کنند. سپس به مرادي مدیر کل هلال‌احمر استان اطلاع داده شده و تقاضاي هلي‌كوپتر مي‌شود. همچنین دكتر حسنوند مسوول فوریت‌های پزشکی خرم‌آباد نيز جهت اعزام تیم پزشکی مساعدت مي‌نمايد.

چون هوا تاریک شده بود، کار انتقال محیط‌بان توسط هلي‌كوپتر به صبح روز بعد موکول مي‌شود ولی کار درمان وي با تماس پزشک با محیط‌بانان به صورت درمان اولیه صورت مي‌پذيرد. با ارسال برانکارد مخصوص لانگ‌پک و بستن آن به کمر مصدوم، اقدامات اولیه انجام مي‌شود.

صبح روز بعد بازگير مدير كل محيط زيست به همراه علی‌زاده و 5 نفر از محیط‌بانان همراه با تیم پروازی جهت انتقال محیط‌بان به منطقه اعزام مي‌شوند و پس از جست‌وجو در منطقه، مصدوم را يافته و با هلي‌كوپتر به خرم‌آباد آورده و به بیمارستان شهدای عشایر انتقال داده مي‌شود و کارهای درمانی روي وي انجام مي‌گيرد.

خبر خوش، اعلام سالم بودن نخاع سپهوند است كه البته جهت مداوا بايد 2 ماه استراحت مطلق نماید تا مهرهای آسیب دیده ترمیم گردند.

محيط زيست و هلال احمر لرستان

دیدگاه‌ها  

#1 مهرداد دهقانی 1392-06-15 07:27
واقعا بالگرد نیاز بود.فقط ببینید توی این چند ماهه چه پروازهایی ضروری که این بالگرد نداشته...
ای کاش زودتر اقدام میشد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا